مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: سازه‌های تهران به‌شدت آسیب‌پذیرند

به گفته مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، گسل‌های تهران بیش از170 سال است که انرژی در خود اندوخته کرده‌اند و از آنجایی که محققان دوره بازگشت زلزله تهران را حدودا هر 150 سال یک بار اعلام کرده‌اند، دیگر نمی‌توان خطر وقوع زلزله در تهران را نادیده گرفت.

این درحالی است که محمد باقر خسروی به‌وجود ضعف‌های متعدد در سازه‌های شهر تهران اشاره دارد که ضعف طراحی، استفاده از مصالح غیراستاندارد، نبود کارگران ماهر، ضعف در اجرای عملیات اجرایی مهم مانند تیر، ستون، سقف، دیوار و اتصالات از جمله آنهاست.

وی توجه به ساخت و سازهای اصولی به‌ویژه کنترل و نظارت دقیق بر روند تولید و مصرف بتن را چاره کار دانست و گفت: استفاده از بتن‌ها به‌دلیل کاربرد آنها در اسکلت‌های بتنی، سقف و پی ساختمان‌ها بسیار مهم است.

خسروی ادامه داد: با توجه به امکانات موجود و توانمندی شرکت‌های تولید بتن استاندارد، نباید اجازه داد بتن غیراستاندارد در کارگاه‌ها، توسط افراد و کارگران غیرماهر ساخته و در اجزای مهمی مانند ستون‌ها مصرف شود؛ چراکه علاوه بر به خطر انداختن جان ساکنان ساختمان، محله‌ای را نیز دچار مخاطره می‌کند.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، کنترل و نظارت دقیق و کارشناسانه بر روند تولید تا مصرف بتن را ضروری دانست و بیان کرد: در این میان کارشناسان و ماموران بازدید نواحی، مسئولیت حساسی دارند.

خسروی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری همه ارگان‌های مربوطه و با عمل به تعهدات مهندسی و انجام بازدیدها و نظارت‌های مستمر، گامی مؤثر درجهت اعتلای کیفیت ساختمان و مصالح به کار رفته حین ساخت و ساز در تهران و پیشگیری از بحران ناشی از زلزله‌ای احتمالی برداشته شود.

کد خبر 101709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز