پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

محمد سرابی: امداد رسانی به کشور زلزله زده و فقیر هائیتی مشکل شده است، زیرا امکانات اولیه هم برای رسیدگی به حادثه دیدگان فراهم نیست و زنان و کودکان به کمک‌ها دسترسی ندارند.

هائیتی با حدود 10میلیون نفر جمعیت در جزیره‌ای در دریای کارائیب، نزدیک به خلیج مکزیک قرار دارد و تنها همسایه آن دومینیکن است. قبل از زلزله هم وضعیت بهداشتی این کشور خوب نبود. تعداد زیادی از مردم به بیماری‌های مختلف مبتلا بودند، آمار مرگ ومیر مادران و نوزادان بالا بود و به دلیل نقص سیستم آبرسانی مشکلات بهداشتی زیادی اهالی این کشور را تهدید می‌کرد. زلزله 7 ریشتری که نزدیک یک دقیقه طول کشید بسیاری از بیمارستان‌ها را خراب کرد و به تأسیسات برق و ارتباطات آسیب زد. ولی یک مشکل از همه بدتر است. هائیتی  که در قرن‌های گذشته یکی از مستعمره‌های کشورهای اروپایی بود در سال‌های اخیر دچار اختلافات سیاسی،کودتا ودرگیری داخلی شده است. بعد از زلزله و زمانی که دولت و نیروهای پلیس قدرت و نظم کافی ندارند آشوب و ناامنی زیاد شده است.

هائیتی، پیش از زلزله

دزدی از کاروان‌های امداد و غارت خانه‌های مخروبه  توسط افراد و نیروهای مسلح باعث شده است که کمک رسانی به خوبی انجام نشود.آوارگان هم چاره ای ندارند جز اینکه برای
به دست آوردن آب و غذا تلاش کنند یا با دیگران درگیر شوند. بسیاری از قربانیان این حادثه بچه‌هایی هستند که والدین خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 100328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز