همشهری آنلاین: 10 شهروند آمریکا در هائیتی به اتهام بچه‌دزدی در هرج و مرج پس از زلزله شدید 12 ژانویه بازداشت شدند

خبرگزاری آلمان از پورتو پرینس گزارش داد، این خبر را یووس کریستالین (Yves Christallin) وزیر امور اجتماعی و کار هائیتی اعلام کرد.

بازداشت شدگان متهم هستند در مجموع 31 کودک از دو ماهه تا 12 ساله را ربوده‌اند تا به خارج از این کشور منتقل کنند.

به گفته کریستالین، این پنج مرد و پنج زن آمریکایی روز جمعه در مرز هائیتی با جمهوری دومینیکن بازداشت شدند. آنها به یک کمیساریای پلیس در پایتخت منتقل شده‌اند.

از زلزله 12 ژانویه روند فرزندخواندگی در هائیتی تسریع شده است. کریستالین درباره بازداشت شهروندان آمریکایی گفت: "این دزدی است، فرزندخواندگی نیست."

دولت آمریکا از شهروندانش خواسته بود در فرزندخواندگی از کودکان هائیتی اندکی صبر کنند تا زمان برای طی شدن روند "شفاف" وجود داشته باشد.

به گفته کریستالین، علاوه بر 10 شهروند آمریکایی دو تبعه هائیتی هم بازداشت شده‌اند.

سفارت آمریکا در پورتو پرینس هنوز درباره این خبر موضع‌گیری نکرده است. مقامات هائیتی 31 کودک مذکور را به خوابگاهی در کروکس دو بوکت در شمال پورتو پرینس برده‌اند.

یکی از بستگان یکی از بازداشت‌شدگان به شبکه تلویزیونی آمریکایی ان.بی.سی گفت این بازداشت یک سوءتفاهم است. کریستالین توضیح داده است که بازداشت‌شدگان عضو سازمان امدادرسانی زندگی جدید کودکان آواره (New Life Children's Refuge) بوده‌اند که مقرش در آیداهو است.

ماریو آندرسول، رییس پلیس هائیتی گفت تحقیقات درباره دلایل این اقدام شهروندان آمریکایی در دست انجام است. به گفته وی، وزارت دادگستری هائیتی مسوول تحقیقات بیشتر است.

بر روی صفحه اینترنتی این سازمان آمده است که 100 کودک هائیتی قرار است در جمهوری دومینیکن که هم مرز با این کشور است، سامان داده شوند.

کد خبر 100660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز