دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه درباره هنرستان‌ها اعلام کرد:

شورای‌عالی اداری تصمیم دارد تا محدودیت‌هایی را از هنرستان‌های کشور حذف کند و چنانچه این امر محقق شود، رشد هنرجویان از 33 درصد به 50 درصد افزایش خواهد یافت و امکان حضور هنرجویان هنرستان‌های کشور در کنکور فراهم می‌شود.

وی همچنین از آغاز به کار برنامه‌های بیمه طلایی فرهنگیان با اولویت 30 هزار نفر از ایثارگران تا پایان امسال خبر داد. حمید رضا حاجی بابایی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: برنامه کارت بیمه طلایی فرهنگیان برای 30 هزار نفر از ایثارگران از اواخر امسال آغاز می‌شود و برنامه کارت بیمه سایر فرهنگیان نیز از اوایل فروردین ماه آغاز خواهد شد.

وی افزود: کارت بیمه طلایی از بین تمامی دفترچه‌‌ها و کارت‌ بیمه‌هایی که تاکنون صادر شده برتر است و در آن تا مبلغ 200هزار تومان برای خدمات دندانپزشکی پیش‌بینی شده است، لذا می‌توان گفت این کارت بیمه جزء بهترین امکاناتی است که در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد.

حاجی بابایی همچنین از ارتقای حقوق دفترداران و جایگاه آنها در قالب برنامه‌ای تعریف شده خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های جدید آموزش و پرورش بحث تعریف دفترداران مدارس است.

سال 89، سال تجهیز مدارس

وی با تاکید بر کمبود نیروی انسانی در بخش‌هایی از آموزش و پرورش از جمله نبود دفتردار، سرایدار و مربی تربیت بدنی در مدارس افزود: در آینده‌ای نزدیک با استخدام نیروهای کارآمد، این کمبودها جبران خواهد شد.

حاجی بابایی با اعلام اجرای طرح مدرسه محوری گفت: با این کار می‌خواهیم مدرسه محور تحول فرهنگی در محله باشد و به سمت و سویی حرکت کنیم که مدرسه کانون تمامی کارهای فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از ساخت هزاران نمازخانه، کتابخانه و سالن ورزشی در آینده خبر داد و افزود: سال 89 سال تجهیز مدارس است.حاجی بابایی با اشاره به‌وجود 14 میلیون دانش‌آموز در کشور، تاکید کرد: باید به تفاوت‌های فردی بین این دانش‌آموزان توجه کرد تا هر کدام به تناسب استعداد و توانایی‌های خود از امکانات تحصیلی برخوردار شوند و از تحصیل در هنرستان‌ها نیز به‌عنوان یک گزینه اصلی استفاده کنند. وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاهی مولد است، تصریح کرد: هیچ وزارتخانه‌ای مانند آموزش و پرورش تولید‌کننده نیست.

حاجی‌بابایی در ادامه از راه‌اندازی مرکز سامانه اطلاعات دانش‌آموزی، نیروی انسانی و فضاهای آموزشی در سراسر کشور خبر داد و در تشریح این طرح گفت: در این سامانه که به‌صورت آنلاین است، تمامی مشخصات دانش‌آموزان سراسر کشور اعم از سوابق تحصیلی، دوره‌های آموزشی، محل تحصیل و غیره ثبت شده و با درج کد، از هر نقطه کشور می‌توان اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد.

کد خبر 101599

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز