مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسافربرهای ساماندهی شده مدل 72 به بالا که در طرح تغییر رنگ و پلاک و طرح‌های نقدی و نیمه‌نقدی برای تعویض خودروهای خود شرکت نکرده‌اند، حداکثر تا 15 اسفند ماه سال جاری فرصت دارند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در گفت‌وگو با ایسنا، از ارائه لایحه ساماندهی تاکسی‌های پایتخت به معاونت ترافیک شهرداری تهران خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تمامی مسافربرهای ساماندهی شده مدل 72 به بالا که در طرح تغییر رنگ و پلاک و طرح‌های نقدی و نیمه‌نقدی برای تعویض خودروهای خود شرکت نکرده‌اند، حداکثر تا 15 اسفند ماه سال جاری فرصت دارند، تا با مراجعه به شرکت‌های تحت پوشش تعیین تکلیف شوند.

مهندس سنندجی افزود: هم‌اکنون حدود 92 هزار تاکسی در پایتخت کار جابجایی بیش از چهار میلیون مسافر را انجام می‌دهند.

وی بخش عمده تاکسی‌های تهران را تاکسی‌های خطی با مبدا و مقصد مشخص دانست و گفت: از سوی دیگر بخشی از تاکسی‌ها فرودگاهی و ترمینالی، بخشی تلفنی و بخشی گردشی هستند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به وجود 850 خط تاکسی در تهران تصریح کرد: بعد از تاکسی‌های خطی، تاکسی‌های گردشی بیشترین جابجایی مسافر را در پایتخت بر عهده دارند.

وی با تاکید بر این که هیچ راننده تاکسی گردشی دوست ندارد بی‌خودی در سطح شهر تردد کند، گفت: باید ایستگاه‌های مشخص و رانندگان تاکسی گردشی در آنجا مستقر شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به وجود حدود 20 هزار تاکسی فرسوده در تهران گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تمامی مسافربرهای ساماندهی شده مدل 72 به بالا که در طرح تغییر رنگ و پلاک و طرح‌های نقدی و نیمه‌نقدی برای تعویض خودروهای خود شرکت نکرده‌اند، حداکثر تا 15 اسفند ماه سال جاری فرصت دارند تا با مراجعه به شرکت‌های تحت پوشش تعیین تکلیف شوند.

به گفته وی این دسته از خودروها یا باید تغییر رنگ و پلاک داده و تبدیل به تاکسی شوند و یا آنکه به طور کلی از سیستم تاکسیرانی خارج شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران تاکید کرد: بدیهی است پس از پایان این مهلت این دسته از خودروها اجازه جابجایی مسافر نخواهند داشت و کارت سوخت آنها ابطال می‌شود.

وی با اشاره به این که هم‌اکنون در حال شناسایی افراد دو شغله در ناوگان تاکسیرانی هستیم، گفت: بخشی از این افراد تعیین تکلیف شده‌اند و به زودی وضعیت مابقی این افراد مشخص خواهد شد .

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به این که شکایت شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی رو به کاهش است و این امر نشان می‌دهد که این شرکت‌ها به سمت قانونمند شدن پیش می‌روند، گفت: آیین‌نامه‌ انضباطی برای شرکت‌های تاکسیرانی وجود نداشته که هم اکنون این آیین‌نامه‌ تدوین شده و شیوه تنبیه و تشویق رانندگان تاکسی، شرکت‌ها و آیین‌نامه‌ رفتاری رانندگان ، تعیین صلاحیت و رتبه بندی شرکت‌ها و ... مشخص شده است.

وی با اشاره به این که مباحث مربوط به لباس و مبالغ دریافتی در لایحه ساماندهی تاکسی‌ها مشخص شده است، گفت: در تمام دنیا شرکت‌های حمل و نقلی وجود دارند که کار خدمات رسانی را با ضابطه انجام می‌دهند و به امورات مربوط به خطوط نظارت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: در لایحه پیشنهادی موضوعات نظارتی و این که در چه خطوطی از GPS و در چه خطوطی از RFID باید استفاده شود، مشخص شده است.

وی یکی از مسایل عمده در بحث تاکسی‌ها را موضوع سوخت آنها دانست و گفت: با کمک فرمانداری و ستاد حمل و نقل سوخت کشور پنج جایگاه اختصاصی به تاکسیرانی تهران اختصاص یافت ، از سوی دیگر سه جایگاه دیگر در شهرداری به ما داده شد ، همچنین کارگاه‌ها نیز برای تبدیل تاکسی‌های تک سوز به دوگانه سوز در اختیار ما قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از هماهنگی با شرکت «ایساکو» جهت ارائه خدمات پس از فروش به تاکسی‌های تهران در 11 مرکز جدید خبر داد و به ایسنا گفت: با اجرای این طرح رانندگان تاکسی می‌توانند به راحتی از خدمات پس از فروش استفاده کنند.

وی بخش عمده‌ای از مشکلات رانندگان تاکسی را بیمه آنها دانست و گفت: بخش عمده رانندگان تاکسی هم اکنون بالای 50 سال سن دارند و با مشکل بیمه مواجهند که در این خصوص جلساتی برگزار شده تا مشکل بیمه رانندگان تاکسی بالای 50 سال سن مرتفع شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران از ارائه خدمات به تاکسی‌ها در مراکز تاکسیرانی 22 گانه تهران خبر داد و گفت: از سوی دیگر بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تمامی دفترخانه شهر تهران کار خدمات نقل و انتقال و خدمات خودرویی تاکسی‌ها را انجام می‌دهد.

وی در عین حال از موافقت شهردار تهران برای اختصاص یک فرهنگسرا به خانواده تاکسیرانی خبر داد و گفت: بدین ترتیب فرهنگسرای تاکسی در تهران ایجاد می‌شود که کارهای فرهنگی تاکسیرانی از طریق آن پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در پاسخ به سوالی در خصوص این که نحوه توزیع سهام عدالت برای رانندگان تاکسی چگونه است، گفت: در شهر تهران از بابت توزیع سهام عدالت به رانندگان تاکسی مبالغی دریافت نمی‌شود.

وی در خصوص تاکسی‌های فرسوده نیز گفت: تاکنون حدود 9 هزار تاکسی فرسوده از رده خارج شده است که تا پایان سال این رقم به حدود 10 هزار دستگاه افزایش می‌یابد و تا پایان آذر 89 موضوع تاکسی‌های فرسوده در تهران به طور کلی مرتفع می‌شود.

کد خبر 101584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز