گروه شهری: قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه ساخت و سازهایی که منجر به حکم تخریب می‌شوند در مناطق شمال شهر بیشتر است، ‌گفت:

احکام ماده 100 برای همه ساختمان‌های متخلف اعم از دولتی، ‌عمومی و غیره اجرا می‌شود و تفاوتی در نحوه برخورد با آنها نیست.

سعید غفرانی در حاشیه نشست شورای معاونان شهرسازی و معماری مناطق شهرداری تهران،  ‌در گفت‌وگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب ادامه داد: معاونت شهرسازی بیشتر سعی دارد تا جلوی انجام تخلفات ساخت و ساز را بگیرد،  ‌اما اگر تخلفی صورت گرفت با آن براساس قانون برخورد و رای جریمه و یا ‌تخریب بنا بر میزان و نوع تخلف در مورد آن اجرا می‌شود.

وی در مورد اجرای حکم تخریب خاطرنشان کرد: این حکم در مواردی اجرا می‌شود که ساخت و ساز موجب به هم ریختن ساختار کالبدی شهر شود؛ ‌ چرا که ما موظف هستیم تا براساس معیارها،  ضوابط و طرح‌های جامع و تفصیلی کالبد شهر را کنترل کنیم و در زمانی که ساخت و سازها از چارچوب تعریف شده خارج می‌شوند با آن برخورد می‌شود.

قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ‌ بیشتر ساخت و سازهای منجر به حکم تخریب را در مناطق شمالی تهران برشمرد و افزود: با توجه به قیمت بالای ملک در مناطق شمالی تهران و اینکه ساخت و ساز در این مناطق به نسبت مناطق جنوبی منفعت بیشتری دارد،  ‌تخلفات ساختمانی که بیشتر حکم تخریب می‌گیرند در مناطق شمالی بیشتر است.

غفرانی با اشاره به نحوه برخورد با متخلفان تصریح کرد: اجرای حکم صادره در مورد همه ساخت و سازهای متخلف اعم از ساختمان‌های دولتی، ‌ عمومی و غیره اجرا می‌شود. همچنین در این نشست، 

غفاری،  مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات شهرداری تهران با اشاره به کاهش بیش از 56 درصدی پروانه‌های صادره در 9 ماهه اول سال‌جاری نسبت به سال گذشته گفت: متراژ پروانه‌های صادره نیز در این مدت 49 درصد کاهش داشته و مبلغ وصولی از عوارض زیربنا هم با کاهش 25/19 درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: در 9 ماهه ابتدای سال‌جاری، ‌وصول عوارض تغییر کاربری 21درصد کاهش داشته و در زمینه مازاد تراکم نیز وصول عوارض بیش از 34درصد کاهش داشته است.

کد خبر 101345

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز