چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین - محسن احمدی: رکود در بخش مسکن کشور که از سال گذشته آغاز شده، همچنان ادامه دارد

و طبق آمار تازه بانک مرکزی در نیمه نخست امسال، تعداد پروانه‌های صادره برای احداث ساختمان در کشور نسبت به سال قبل افت محسوسی داشته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در کل مناطق شهری کشور در 6ماهه اول سال 1388 برای بیش از 64 هزار دستگاه ساختمان پروانه احداث صادر شده که نسبت به دوره مشابه پارسال 37درصد کاهش نشان می‌دهد.

اداره آمارهای اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد: از کل پروانه‌های صادر شده 5/7درصد به شهر تهران، 5/23درصد به شهرهای بزرگ و 69‌درصد به سایر مناطق شهری اختصاص دارد. سطح کل زیربنای ساختمان‌هایی که در 6ماه نخست سال برای آنها پروانه احداث صادر شده حدود 33 میلیون مترمربع است که 41درصد کمتر از دوره مشابه پارسال است.

براساس پروانه‌های ساختمانی صادره، پیش‌بینی شده است حدود 216‌هزار دستگاه واحد مسکونی ایجاد شود که نسبت به دوره مشابه پارسال 37 درصد کاهش نشان می‌دهد.

در 6ماهه اول 1388 شهرداری‌های شهرهای بزرگ در مجموع برای 15هزار دستگاه ساختمان پروانه احداث صادر کردند که نسبت به  دوره مشابه سال قبل 40درصد کاهش نشان می‌دهد.

شهرهای بزرگ شامل 17 شهر اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، تبریز، رشت، زاهدان، شیراز، قزوین، قم، کرج، کرمان، کرمانشاه، مشهد، همدان و یزد است. رکود ساخت‌وساز در شهر تهران هم مشهود است، به‌طوری که شهرداری‌های مناطق 22گانه تهران در 6ماه اول امسال برای 4841 دستگاه ساختمان پروانه احداث صادر کردند که نسبت به سال قبل حدود 65درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 100450

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز