سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۰
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: دیگر نباید به آن روز برفی فکر کرد؛ روزی که مقاومت سپاسی صدرنشین را تا یک قدمی ضربه‌کردن پیش برد اما برف و البته سوت‌های علیرضا فغانی به کمک سپاهان آمد.

 امروز روز دیگری است، سپاهان آنقدر امتیاز دارد که نگران هیچ لغزشی نباشد و از آن طرف مقاومت طی هفته‌های قبل این قدر امتیاز از دست داده است که نگران سقوط باشد و خطرش را کاملا احساس کند. واقعیت این است که مهابادی و تیمش اصلا شباهتی به آن تیم ابتدای فصل ندارند و دقیقا در نقطه مقابل سپاهان قرار دارند که در ابتدای فصل اصلا شرایط خوبی نداشت ولی امروز نگاهی کاملا از بالا به تمام لیگ دارد.

دیدار برفی سپاهان – مقاومت در شرایطی نیمه‌کاره پایان یافت که آن روز بارش برف همه را غافلگیر کرد. دمای هوای اصفهان نسبت به آن روز حالا سردتر است ولی در چند روز گذشته اصفهانی‌ها شاهد بارش برف نبوده‌اند. هرچند که پیش‌بینی می‌شود در بازی امروز باز هم شاهد بارش برف در اصفهان باشیم.

گمانه‌زنی‌ها از این موضوع حکایت دارند که سپاهان بعد از پایان این بازی می‌تواند مجموع امتیازاتش را به عدد 55 برساند و این یعنی کسب 16/2 امتیاز از هر بازی که بی‌شک مترادف خواهد بود با قهرمان شدن. این دیدار می‌تواند آخرین فرصت مهابادی جوان باشد و شاید با یک باخت دیگر همه چیز در شیراز برای او تمام شود اما در صورت پیروزی امیدهای زیادی را هم برای خودش و هم برای سایر مربیان لیگ زنده خواهد کرد.دیدار ناتمام سپاهان و مقاومت سپاسی به خاطر مسائل داوری هم حرف‌وحدیث زیادی داشت و هنوز هم درباره قضاوت این بازی و فرضیه حمایت داوران از سپاهان مسائلی مطرح می‌شود. سپاهان و مقاومت امروز در فولادشهر دیدار معوقه‌شان را برگزار می‌کنند و این بازی برای هر دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار است.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان در تمرین روز یکشنبه تیمش بازیکنان را دور هم جمع کرده و با تاکید بر اهمیت این بازی خطاب به شاگردانش گفت: «جلوی مقاومت طوری بازی کنید که تماشاگران و مردم بازی معوقه و اتفاقات آن را فراموش کنند و درباره بازی جدید صحبت کنند. آن بازی تمام شده و شما باید با جدیت و تلاش مضاعف خاطره آن را پاک کنید تا دیگر حرف و حدیث پیش نیاید. فریب وضعیت نه‌چندان خوب مقاومت را هم نخورید. آنها چیزی برای از دست دادن ندارند و با تمام توان و قوا بازی می‌کنند، پس حواستان جمع باشد.»

قلعه‌نویی: 3 امتیاز را می‌خواهیم سپاهان در شرایطی مقابل مقاومت قرار می‌گیرد که تنها نماینده شیراز در لیگ‌برتر، در سال‌های اخیر نتایج بسیار خوبی مقابل حریف اصفهانی خود گرفته و حتی در بازی رفت هم شکست سنگینی را به تیم قلعه‌نویی تحمیل کرد. سرمربی سپاهان دیدار امروز را یک بازی سخت توصیف کرده و می‌گوید: «اصلا نباید به شرایط جدول توجه کنیم چرا‌که ممکن است تیم‌های پایین، بالانشین‌ها را غافلگیر کنند. سپاهان یک تیم دونده و فیزیکی است و اگر هوشیار نباشیم به طور حتم اتفاقات ناخوشایندی برای ما رقم خواهد خورد.»

قلعه‌نویی ادامه می‌دهد: «من به شاگردانم گفته‌ام که بازی سختی در پیش داریم. چون آنها تیم یکدستی دارند و از مربی باهوشی بهره می‌برند که قبلا با من کار کرده است. قبلا هم گفتم که 9 فینال تا پایان لیگ در پیش داریم و تحت هر شرایطی باید این مسابقه را با برد به پایان برسانیم. روی نقاط ضعف و قوت حریف هم کار کرده‌ایم و با شناخت نسبتا کامل به مصاف مقاومت می‌رویم.»

وضعیت متزلزل مهابادی

داود مهابادی از هشت بازی اخیر خود فقط 2 امتیاز گرفته و همین موضوع وضعیت او را در مقاومت متزلزل‌تر از هفته‌های گذشته کرده است. مقاومت در‌حال حاضر با 32 امتیاز خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس می‌کند. این در حالی است که پاس، شاهین، راه‌آهن و سایپا به ترتیب با 31، 30، 29 و 29 امتیاز در رده‌های پایین‌تر قرار دارند و سه تیم فولاد، مس و استقلال‌اهواز 28 امتیازی هستند.

اگر مقاومت به سپاهان ببازد، به طور حتم در دایره سقوط قرار خواهد گرفت و این شکست شاید پایان کار داود مهابادی در مقاومت باشد. می‌گویند افشین پیروانی یکی از گزینه‌های جانشینی مهابادی است هرچند که مدیرعامل مقاومت این موضوع را تکذیب کرده و می‌گوید: «ما قصد نداریم آرامش تیم را به هم بزنیم و همچنان با مهابادی به کارمان ادامه خواهیم داد.»

غیبت دوباره نویدکیا

محرم نویدکیا، کاپیتان سپاهان هم مثل همیشه با مصدومیت‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کند و دوباره از ناحیه زانو دچار مشکل شده است. نویدکیا به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو چند روز پیش به تهران آمد تا توسط دکتر ابراهیمیان تحت معاینه قرار بگیرد. پس از گرفتن عکس مشخص شد که دو جسم خارجی در زانوی نویدکیا وجود دارد که یکی از آنها 4 میلیمتر و دیگری یک میلیمتر است.

قرار است این بازیکن از زانوی خود عکس رادیولوژی بگیرد و اگر جسم خارجی خارج از مفصل زانو باشد مشکل چندان حاد نیست و در غیر این صورت احتیاج به عمل آتروسکوپی خواهد بود. اگر نویدکیا زانویش را آتروسکوپی کند سه تا چهار هفته از میادین فوتبال دور خواهد بود. قرار است او دوباره هفته آینده به تهران بیاید و این بار تحت معاینه دکتر حیدریان قرار بگیرد که در‌حال حاضر در کشور آمریکا به سر می‌برد. به هر حال او در بازی امروز مقابل مقاومت غایب خواهد بود.

کد خبر 101284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز