همشهری آنلاین: طوفانی با سرعت 120 کیلومتر در ساعت خساراتی را به شبکه برق زاهدان وارد کرد به طوری که برق نیمی از این شهر 800 هزار نفری قطع شده است.

به گزارش مهر، وزش طوفان شدید در شهر 800 هزار نفری زاهدان از صبح جمعه 16 بهمن شدت یافته و به 120 کیلومتر در ساعت نیز رسیده است و هم اکنون نیز ادامه دارد و این طوفان باعث شده که برق نیمی از این شهر و بخش نصرت آباد قطع شود.

رئیس اداره برق زاهدان با اعلام وارد شدن خسارات به شبکه برق این شهر، اظهار داشت: بر اثر این طوفان 17 پایه فشار متوسط و شش پایه فشار ضعیف از جا کنده شده و امکان ترمیم آن‌ها تا قطع طوفان امکان پذیر نیست.

عابد افزود: قطع شدن درختان سطح شهر زاهدان و قطعی سیم‌های برق بر اثر افتادن درختان بر مشکل قطع برق افزوده است و برای رفع این مشکل از اداره‌های برق سایر شهرها از جمله زابل و میرجاوه درخواست کمک کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: تلاش برای وصل برق در بخش نصرت آباد نیز که بر اثر این طوفان قطع شده است، ادامه دارد.

فرماندار شهرستان زاهدان نیز در این خصوص گفت: بر اثر شدت این طوفان تعدادی از تیرهای برق در مسیر تل سیاه به نصرت آباد (جاده زاهدان - بم) افتاده است که ساعاتی قبل تیم‌های مربوطه برای وصل برق و نصب تیرهای جدید به محل اعزام شده‌اند.

حسنعلی نوری افزود: مسیر ارتباطی نصرت آباد در جاده زاهدان - بم بر اثر طوفان شن بسته شده است و تلاش کارکنان اداره برق برای برقراری برق در بخش نصرت آباد همچنان ادامه دارد و به استان کرمان هم اعلام کرده‌ایم که مسیر کرمان به سمت زاهدان مسدود شود.

نوری خاطرنشان کرد: تلاش برای تداوم برق در بیمارستان‌ها، پمپ‌های بنزین و تصفیه خانه آب شهر ادامه دارد تا خدمات عمومی شهر دچار مشکل نشود و از مردم زاهدان درخواست می‌شود با توجه به اینکه مسئولان مربوطه در مناطقی که قطعی برق وجود دارد حضور دارند، از مراجعه حضوری به واحد خرابی اداره برق شهر خودداری کنند.

شهردار زاهدان نیز اعلام کرد: بیشترین خسارت بر اثر طوفان به فضای سبز شهر زاهدان وارد شده و تاکنون بیش از 70 اصله درخت قطع شده که 60 اصله بیش از یک متر قطر داشته است.

اسماعیل حسین زهی گفت: خسارت اولیه به فضای سبز شهر زاهدان بیش از 900 میلیون ریال برآورد می‌شود و در حال حاضر مسیرهای تردد در داخل شهر باز است و مردم می‌توانند در صورت بروز مشکل با سازمان آتش نشانی تماس بگیرند.

اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تا صبح شنبه 17 بهمن این طوفان همچنان ادامه دارد و  حداکثر سرعت آن 120 کیلومتر در ساعت رسیده است.

کد خبر 101077

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز