چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «طلا و مس» گفت: جامعه‌ای زنده است که بتواند قابلیت‌های خود را از طریق تصویر به بیننده منتقل کند

 تا  به حوزه‌هایی که کم‌توجهی شده است نگاه عمیق تری  داشته باشد و از زاویه شعار پا فراتر گذاشته   و زاویه دراماتیک به‌خود بگیرد.

منوچهر محمدی در حاشیه جلسه نقد و بررسی فیلم طلا و مس در مشهد به مهر گفت: سه‌گانه مارمولک، زیرنور ماه و طلا و مس بررسی وجوه مختلف حوزه روحانیت بود که سعی کردیم در هر کدام از این فیلم‌ها به نوع دیگری به مسائل اجتماعی این حوزه نگاهی بیندازیم.

محمدی تصریح کرد: ایده اولیه فیلم به‌وجه معرفت شناسانه آن بازمی‌گردد؛ به حوزه‌ای از مسائل دینی که قابل تامل است و نیاز به بازبینی آن در جامعه احساس می‌شود زیرا باید به تناسب زمان به اصول باز گردیم و آنها را مورد واکاوی قرار دهیم.

وی افزود: عوامل گروه طلا و مس به 2 دلیل سفر به مشهد را پذیرفتند؛ ابتدا به‌دلیل زیارت بارگاه منور رضوی که آرزوی همه ما شیعیان است و سپس اینکه در جمع مردم فرهنگ دوست مشهد حضور داشته باشند.

 تهیه‌کننده فیلم سینمایی طلا و مس با بیان اینکه این فیلم به نوعی حکایت از معجزه دارد، افزود: گاهی تصور می‌کنیم معجزه، یعنی اینکه شخصیت زن این داستان شفا پیدا کند اما این در حالی است که معجزه، درون شخصیت آن روحانی شکل گرفت و دنیا را با دید دیگری نگاه کرد؛ بنابراین طلا و مس سرشار از امید است.

کد خبر 100975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز