مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

آیدا ابوترابی: خیلی‌ها می‌گویند بچه‌های این دوره و زمانه چون از دوران خردسالی با کامپیوتر آشنا می‌شوند، فکر و ذهنشان در هر شرایطی پویاست و به قولی کامپیوتری فکر و عمل می‌کنند!

مثلاً به تازگی پدر یک کودک 11 ساله یک نامه برای سایت‌های مختلف فن‌آوری نوشت و اعلام کرد که پسرش توانسته یک برنامه جانبی برای تلفن همراه بنویسد.

«کامرون» که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری است، در وقت فراغت خودبرنامه نویسی را یاد گرفته. او از طریق اینترنت و استفاده از سایت‌های معروفی مثل سایت دانشگاه استنفورد به آموختن کامپیوتر و کار با نرم‌افزارهای مختلف پرداخته. نتیجه تلاش‌های این مهندس کوچک، برنامه‌ای است که بر روی گوشی‌های همراه می‌توان از آن استفاده و برای دیگران ای‌میل کرد.

این برنامه که کامرون نام آن را «آی - اسکچ» گذاشته است، توسط سایت‌های معروف به فروش می‌رسد و 70 درصد سود آن به کامرون تعلق می‌گیرد. به کمک این برنامه می‌توان انواع قلم مو  و طیف‌های رنگی را انتخاب کرد و طرح مورد نظر را کشید.

اما نکته جالب این است که کامرون کوهن کوچک‌ترین فردی نیست که توانسته برنامه‌های جانبی برای تلفن های همراه بنویسد!‌ بر اساس گزارش‌های سایت‌های تلفن همراه، تنها در سال 2009 میلادی برنامه هایی به ارزش بیش از 5/2 میلیارد دلار برای تلفن‌های همراه نوشته شده است که در آنها دانش‌آموزان سهم زیادی داشته‌اند.

کد خبر 100848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز