دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تونل توحید به عنوان بزرگترین طرح عمرانی تاریخ مدیریت شهری کشور، همزمان با لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، افتتاح شد.

این تونل به دست مصطفی باغبانی جانباز جنگ تحمیلی، عزت شاهی (مطهری) زندانی دوران ستمشاهی، تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا، 10 شهروند برگزیده قرعه کشی و همچنین جمع کثیری از مردم تهران گشایش یافت.

تلاوت آیاتی از کلام‌ا.. مجید آغاز شده است ، شهردار تهران و افتتاح کنندگان تونل توحید در مقابل تونل ایستاده‌اند ، سرود جمهوری اسلامی نواخته می شود و زمان به افتتاح تونل نزدیک می‌شود

در زمان افتتاح تونل توحید صف طویلی از خودروها و اتوبوس‌های حمل و نقل شهری تهران در نزدیکی دهانه‌های تونل به چشم می‌خورد، اتوبوس‌ها و خودروهای قدیمی تهران، اتوبوس‌های دو طبقه ،‌تاکسی‌های تهران از اولین‌آن‌ها تا امروزی ترینشان و در کنار خودوروهای قدیمی رانندگانی که با ظاهر رانندگان آن روزها ایستاده بودند و با دستمال‌هایی در دستشان با اتوبوس‌های وارد شده به ورودی شمالی تونل توحید ،‌خوشامد گویی می‌کردند.

خودروهای قدیمی تهران به صورت نمادین و به رسم پیشکسوتی با گذر از تونل آن را افتتاح کردند

همه سوار بر اتوبوس‌ها و خودوروهای تعیین شده وارد تونل می شوند  و عکاسان همچنان تمامی این لحظات را ثبت می‌کنند.

نوبت تجدید خاظره گذر از خیابان‌ها به اتوبوس‌های قدیمی نیز رسید تا با عبور از بزرگترین پروژه مدیریت شهری تهران یک رکود تاریخی برای خود ثبت کنند

تونل توحید رسما با گذر اولین خودروها و اتوبوس‌ها افتتاح شد

اتوبوس حامل خبرنگاران در کمتر از 5 دقیقه به رمپ جنوبی رسید و کاروان 10 شهروند منتخب و اتوبوس‌ها و خودروهای جدید و قدیمی نیز در پی آن از تونل گذر کردند. در بیرون تونل نیز خیل عظیمی از شهروندان با شاخه‌های گل دردست ایستاده بودندو با مسافران و سرنشینان اتوبوس دست تکان می‌دادند. مرد میانسالی روزنامه همشهری را با تیتر بزرگ "صرفه جویی در بنزین و وقت با افتتاح تونل توحید" در دست گرفته بود و با شادمانی لبخند می‌زد.

کد خبر 100740

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز