گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه چندین پروژه مهم در ایام دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت:

 تمام اتوبوس‌های بلیتی به بلیت‌الکترونیک مجهز شده‌اند و هر روز 100 اتوبوس بخش خصوصی نیز به دستگاهای کارتخوان بلیت الکترونیک مجهز می‌شوند.

جعفر تشکری‌هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: نصب و تکمیل تجهیزات سیستم بلیت‌الکترونیک در ایستگاه‌های خطوط اتوبوس تندرو نیز در حال اجراست و در دهه فجر مراسم افتتاح رسمی سیستم بلیت الکترونیک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال پرونده بلیت‌های کاغذی برای همیشه به تاریخ سپرده شود و از سال آینده همه شهروندان از بلیت الکترونیک استفاده کنند و دیگر بلیت کاغذی چاپ و توزیع نشود.

تشکری هاشمی در ادامه از افتتاح و بهره‌برداری از 2 پارکینگ طبقاتی کاوه و طالقانی خبرداد و گفت: پارکینگ طالقانی که در خیابان طالقانی و مجاورت محدوده طرح ترافیک واقع شده است در دهه فجر به‌طور رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید که این پارکینگ از سیستم‌های هوشمند بسیار خوب و مناسبی برخوردار است.

وی همچنین در مورد پارکینگ کاوه عنوان‌کرد: پارکینگ کاوه نیز در خیابان آزادی و در مجاورت محدوده طرح ترافیک واقع شده که اکنون عملیات ساخت این پارکینگ طبقاتی به پایان رسیده و در حال تکمیل نمای ساختمان هستیم که به محض تکمیل نما، این پارکینگ به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه، مرکز معاینه فنی مجهز و پیشرفته در خیابان دماوند را از دیگر پروژه‌هایی دانست که در دهه فجر به‌طور رسمی افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد و گفت: این مرکز علاوه بر تست‌های متداول معاینه فنی به ابزارهای دقیق برای تنظیمات انژکتور خودروها و کاهش آلایندگی آنها و همچنین اندازه‌گیری آلایندگی‌های صوتی خودرو مجهز است.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع تعمیرگاهی و جایگاه سوخت در پایانه غرب نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در این ایام به بهره برداری می‌رسد که با افتتاح این مجموعه تمام صنایع مزاحم و آلاینده که قصد سرویس دهی به اتوبوس‌ها را دارند از داخل فضای اصلی پایانه که مسافران از آن تردد می‌کنند، خارج می‌شوند.

تشکری هاشمی تصریح کرد: مجتمع تعمیرگاهی و جایگاه سوخت پایانه غرب نه تنها خدمات‌رسانی به اتوبوس‌ها را تسهیل کرده بلکه سبب تردد آسان‌تر مسافران در پایانه می‌شود و تا حدی کاهش حجم ترافیک میدان آزادی را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

معاون شهردار تهران در پایان اظهار کرد: ایستگاه متروی محمدشهر کرج نیز در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید که امیدواریم افتتاح این ایستگاه نیز بتواند ترددهای سریع و راحتی را برای شهروندان آن محدوده فراهم سازد.

کد خبر 100612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز