مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون ترافیک شهردار تهران جزییات دریافت آرم طرح ترافیک سال 89 را اعلام کرد

مهندس تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که با تعیین نرخ آرم‌های طرح ترافیک سال 89 در روز شنبه، سهمیه‌ها اعلام خواهد شد، افزود:

متعاقب آن به سازمان‌های و ارگان‌هایی که دارای سهمیه هستند، فرصتی داده می‌شود تا مشخصات واجدان شرایط را در سامانه نرم‌افزاری ثبت کنند که به این ترتیب امیدواریم تا پیش از پایان سال جاری تحویل آرم‌ها آغاز شود.

وی درباره اشخاص حقیقی گفت: اولویت‌بندی این افراد نیز انجام شده است و با توجه به این که نظام ثبت‌نام خود اظهاری بوده است، با تعیین نرخ‌های آرم طرح ترافیک تا پایان هفته جاری این افراد فراخوان شده و باید با مدارک و مستنداتی که اعلام کرده‌اند به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند که پس از ارائه مدرک مجوز آرم برای آن‌ها صادر خواهد شد.

به گفته معاون ترافیک شهردار تهران افرادی که مدارک لازم را ارائه نکنند، از لیست مذکور حذف می‌شوند.

وی با اشاره به این که حدود 120 ورودی به محدوده طرح ترافیک وجود دارد تصریح کرد: هرچند برخی از این ورودی‌ها جزو مبادی اصلی نیستند، اما برای کنترل محدوده برای تمامی آن‌ها دوربین‌های کنترلی نصب شده است.

معاون ترافیک شهردار تهران ادامه داد: اساس کار این دوربین‌ها بر مبنای پردازش تصویری است که پلاک خودروها را با بانک اطلاعات موجود و خودروهای مجاز مقایسه کرده و چنانچه خودروی مذکور غیرمجاز تلقی شود، تصویر خودرو گرفته شده و به صورت اتوماتیک برگه جریمه برای آن خودرو صادر خواهد شد.

وی گفت: برای خودروهایی که در داخل محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند نیز تعدادی خودرو سیار مجهز به دوربین‌های کنترلی تجهیز شده‌اند که با تردد در داخل محدوده طرح ترافیک خودروهای غیرمجاز را شناسایی کنند.

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به این که کنترل‌های پلیسی نیز همچنان در محدوده طرح ترافیک انجام خواهد شد درباره خودروهایی که با برچسب‌های متفرقه هم‌اکنون وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند به ایسنا گفت: با توجه به این که سیستم ثبت تخلف در سال آینده رایانه‌ای خواهد بود، لذا تمامی برچسب‌های متفرقه بجز برچسب‌های رسمی که توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صادر می‌شوند، فاقد اعتبار بوده و عملا تردد خودروها با این برچسب‌ها در محدوده طرح ترافیک غیرمجاز خواهد شد.

وی درباره کارت‌های شناور نیز تصریح کرد: طبق مصوبه شورای شهر تهران افرادی که مجاز به دریافت کارت شناور هستند یا می‌توانند با توافق شهرداری به جای کارت شناور دو عدد برچسب طرح ترافیک دریافت کنند و یا آن که شماره خودرویی که معمولا با آن در محدوده طرح ترافیک تردد دارند را به سامانه طرح ترافیک اعلام می‌کنند تا اطلاعات آن در بانک اطلاعاتی قرار گیرد.

معاون ترافیک شهردار تهران افزود: این افراد در صورت جابجایی خودرو خود موظفند شماره خودروی جدید را پیش از ورود به محدوده طرح ترافیک از طریق سامانه اس ام اس و یا اینترنت به سامانه طرح ترافیک ارسال کنند که بدین ترتیب دارندگان کارت‌های شناور نمی‌توانند در آن واحد بیش از یک خودرو در محدوده طرح ترافیک داشته باشند.

وی از موافقت شورای شهر تهران برای صدور برگه‌های طرح ترافیک روزانه و هفتگی خبر داد و گفت: در صورت تصویب صدور این برگه‌ها در شورای عالی ترافیک، بخشی از سهمیه آرم‌های سالانه کاهش یافته و آنها را به صورت روزانه به فروش خواهیم رساند.

معاون ترافیک شهردار تهران اجرای این طرح را در راستای حل مشکلات افرادی که نیاز ضروری به ورود به محدوده طرح ترافیک دارند، اعلام کرد و گفت: این افراد نیز از طریق اینترنت ثبت‌نام و در روز مورد نظر برگه تردد روزانه خود را رزور کرده و با مراجعه به مراکز خدمات الکترونیک شهر برچسب‌های روزانه یا هفتگی خود را دریافت خواهند کرد .

وی تاکید کرد: بدیهی است این برچسب‌ها بر اساس اطلاعات ورودی به سامانه طرح ترافیک تنها در مدت اعتبار درج شده از طریق دوربین‌های کنترلی مجاز بوده و پس از آن همانند خودروهای غیر مجاز با آنها برخورد می‌شود.

معاون ترافیک شهردار تهران تاکید کرد: با توزیع مجوزهای روزانه در صورت بروز مشکلات آلودگی هوا و سایر معضلات ترافیک می‌توانیم با کاهش یا تقلیل مجوزها امکان ورود به محدوده طرح ترافیک و تردد در آن را کنترل کنیم.

وی با اشاره به تجربه سایر کشورها گفت: هم‌اکنون در بسیاری از کشورها در روز و ساعات خاص در محدوده طرح ترافیک عوارض متعدد دریافت می‌شود که بر این اساس ضمن توزیع سفرها در این محدوده دارندگان طرح ترافیک تلاش می‌کنند تا کمتر در این محدوده تردد کنند.

کد خبر 100498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز