سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی که به دعوت همتای کویتی خود به این کشور سفر کرده، با امیر، نخست‌وزیر و رئیس مجلس کویت دیدار کرد.

علی لاریجانی در آغاز ورود به کویت در فرودگاه این شهر مورد استقبال جاسم‌الخرافی همتای کویتی خود قرار گرفت و سپس در جمع خبرنگاران کویتی و خارجی منتظر در پاویون فرودگاه حاضر شد.

نخستین پرسش

یمن از نخستین موضوعاتی بود که لاریجانی به آن پرداخت. او در پاسخ به سؤال خبرنگاری در این باره که مهر آن را منتشر کرد، گفت: ما با یمنی‌ها دوست هستیم و همیشه توصیه کرده‌ایم فرقه‌های مختلف با هم سازگار باشند.

اینها اتهامات واهی است که به ایران می‌زنند. روابط ما با خیلی از کشورهای منطقه دوستانه است. ما حتی با سعودی‌ها هم روابط دوستانه داریم. رئیس مجلس ادامه داد: ما دوستانه به برادران سعودی خود گفتیم، کارهایی که در یمن انجام می‌شود به نفع خود شما هم نیست.

نظرمان هم همین است و صریح هم آن را مطرح کردیم اما روابط دوستی ما با کشورهای عربی - اسلامی برقرار است. لاریجانی پس از آن و در نخستین برنامه سفر، به دیدار ایرانیان مقیم کویت رفت.

سفر بعدی

لاریجانی بعد از ظهر چهارشنبه 7 بهمن ماه برای شرکت در ششمین نشست مجالس کشورهای اسلامی عازم اوگاندا خواهد شد. دیگر میهمان ایرانی این اجلاس که به‌عنوان یک شخصیت حقیقی دعوت شده است، علی‌اکبر ناطق‌نوری، رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم است.

در سفر کویت، مصطفی ذوالقدر نماینده بندرعباس و رئیس گروه دوستی ایران و کویت، شبیب جبیدری و علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده بروجرد، لاریجانی را همراهی می‌کنند.

کد خبر 100363

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز