سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دو قو پس از دو سال زندگی مشترک در یک پارک عمومی از هم طلاق گرفتند!

به گزارش مهر، در دنیای وحش، فیل‌ها به واسطه حافظه بسیار خوبی که دارند مشهور هستند. گربه‌ها حداقل 7 جان دارند، خرگوش‌ها خیلی ترسو هستند و قوها وفادارترین همسران در قلمرو حیوانات به شمار می‌روند.

اکنون به نظر می‌رسد که بحران خانواده در جوامع غربی حتی قوهای وفادار را هم تحت تاثیر قرار داده است به طوری که یک زوج قوی خوشبخت انگلیسی که دو سال قبل زندگی مشترک خود را آغاز کرده بودند به این نتیجه رسیدند که باید از هم طلاق بگیرند.

این اقدام شگفت‌انگیز، هشدار کارشناسان و نگرانی رومانتیست‌ها را برانگیخته است. این زوج قو از دو سال قبل در پارک Wildfowl and Westlands Trust در اسلیمبریج زندگی خوشی را می‌گذراندند.

دانشمندان پس از پایان مهاجرت تابستانی این قوها متوجه طلاق این زوج شدند. درحقیقت ساریندی (قوی نر) که پس از مهاجرت تابستانی خود از روسیه به انگلیس بازگشته بود همسر جدید روسی اش را همراه خود آورد.

سارونی، قوی ماده نیز با چند هفته تاخیر به اسلیمبریج رسید و همسر جدید خود (سورون) را به کارشناسان معرفی کرد. به این ترتیب محققان فهمیدند که این زوج در سفر تابستانی خود به روسیه دچار اختلاف شده و تصمیم به جدایی گرفته اند.

براساس گزارش بی بی سی، در مدت 40 سال گذشته حدود 4 هزار زوج قو در اسلیمبریج سرشماری شده اند که تاکنون تنها یک زوج از آنها یعنی "ساریندی و سارونی" از هم طلاق گرفته اند.

مطالعات سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست نشان می دهد که قوها وفادارترین همسران در دنیای وحش و بهترین نمونه تک همسری در طبیعت هستند.

مسئول این پارک در این خصوص توضیح داد: "تاکنون هرگز اتفاق نیفتاده بود که زوجهای قو همسر دیگری اختیار کنند. تنها زمانی این اتفاق رخ می داد که یکی از زوجین در اثر کهولت سن مرده باشد. حتی در این زمان نیز به ندرت جفت تنها مانده اقدام به ازدواج مجدد می کرد."

دانشمندان در جستجوی علت طلاق این زوج هستند. هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی در روسیه افتاده که منجر به جدایی این قوها شده است. این زوج هیچ مشکلی در تولید مثل و بقای نسل نداشتند

کد خبر 100350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز