همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه کار برای اقشار متوسط گفت: همه اقداماتی که انجام می‌دهیم همه چالش‌های اقشار متوسط را برطرف نخواهد کرد

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی، باراک اوباما گفت: اقتصاد ما بار دیگر فرصت‌های شغلی زیادی را از دست داد.

من برای دو سال در جریان سفرهای خود در کشور شرح بسیاری از آمریکایی‌ها را می‌شنیدم که می‌گفتند با وجود کار سخت دستمزد کمی داشتند اما ما در حال دو برابر کردن دستمزدها هستیم طوری که مردم بتوانند پس انداز کنند.

ما این کارها را قبل از روبرو شدن اقشار متوسط با بدترین بحران مالی انجام دادیم. من و جو بایدن با شنیدن حرف‌های اقشار متوسط به دفتر ریاست جمهوری آمدیم تا روند را تغییر دهیم. ما آمدیم تا برای اقشار متوسط مبارزه کنیم تا آنها مطمئن شوند که سخنگویی در کاخ سفید دارند. ما تلاش می کنیم تا آنها از بحران خارج شوند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: وقتی که من سمت ریاست جمهوری را عهده دار شدم اولویت نخست من نجات اقتصاد و کمک فوری به آسیب دیدگان رکود اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی بود. ما به همین جهت به دولت‌های محلی با اعطای بودجه اضافی کمک کردیم تا پلیس و آتش نشانان و معلمان را در سر کار خود نگه دارند. ما برای افزایش فرصت‌های شغلی فوری و پایدار در زمینه های مختلف از جمله زیرساخت، علوم و فناوری و انرژی پاک سرمایه گذاری کردیم. این مسئله تاکنون دو میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده است اما تاکنون رکود اقتصادی بیش از هفت میلیون نفر را بیکار کرده است.

رئیس جمهور امریکا گفت: سنا ماه گذشته لایحه کار را تصویب کرده است و اکنون نیز تلاش می‌کند تا خود بسته پیشنهادی کار را معرفی کند.

ایجاد فرصت شغلی پایدار تنها کار مهمی است که ما می توانیم برای افزایش توانمندی اقشار متوسط انجام دهیم اما برای این کار باید اقتصاد به مسیر اصلی خود بازگردد.

باراک اوباما گفت: همه اقداماتی که ما انجام می‌دهیم همه چالش‌های اقشار متوسط را برطرف نخواهد کرد اما ما امیدواریم با این اقدامات تاحدودی بتوانیم امنیت اقتصادی که سالها برای اقشار متوسط وجود نداشت، برای این اقشار ایجاد کنیم

کد خبر 100278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز