گروه اقتصادی: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پیش‌بینی کرد که با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها هر نفر در دهک‌ پایین درآمدی حدود 25 تا 30هزار تومان یارانه نقدی دریافت خواهد کرد.

به گزارش فارس، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی 5 بهمن در جلسه شورای اداری، شهرستان اسکو همچنین با بیان اینکه تا زمانی که پول به حساب مردم واریز نشود ، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اجرا نمی‌شود، گفت: با اختصاص کارت یارانه‌ای برای هر نفر با دهک پایین حدود 25 تا 30 هزار تومان پرداخت می‌شود.

همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز بار دیگر تاکید کرد: تمام افرادی که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کرده‌اند، یارانه نقدی می‌گیرند. سیدشمس‌الدین حسینی روز دوشنبه در حاشیه همایش سراسری مدیران ستادی و گمرکات اجرایی کشور گفت: براساس قانون یارانه‌ها به تمامی افرادی که فرم اطلاعات اقتصادی خانوار را پر کرده باشند، متناسب با درآمد آنها یارانه پرداخت می‌شود بنابراین خوشه سوم نیز مشمول دریافت یارانه نقدی می‌شود.

وی با اشاره به نگرانی برخی از افراد مبنی بر قرار گرفتن در خوشه سوم که معتقدند یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد، افزود: براساس قانون، دولت اجازه دارد به‌این افراد نیز متناسب با درآمدشان یارانه پرداخت کند.

حسینی درباره اثرات تورمی این طرح هم اظهار داشت: وزارت بازرگانی با همکاری اصناف، ذخیره‌سازی‌ مناسبی انجام داده و با این شرایط آثار تورمی، کاهش خواهد یافت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص چاپ 10 میلیون کارت عدالت برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: براساس قانون، باز توزیع و اجرای آن باید از طریق سیستم بانکی و مؤسسات اعتباری انجام شود؛

به همین دلیل از سیستم بانکی، نهایت استفاده را خواهیم کرد. وی با بیان اینکه سیستم بانکی هم‌اکنون کارت به میزان لازم چاپ کرده، اظهار داشت: این کارت‌ها تنها برای افراد نیست بلکه برای خانواده‌هاست. حسینی افزود: 10 میلیون کارت عدالت، 40 میلیون نفر را پوشش خواهد داد.

وضعیت خوشه‌ها

رئیس مرکز آمار درباره اعتراض‌های مردم به خوشه‌بندی درآمدی گفت: 30درصد جامعه در خوشه 3 قرار گرفته‌اند که شامل 5 میلیون خانوار می‌شود، 5‌میلیون خانوار هم در خوشه 2 و 6 میلیون و 800 هزار خانوار هم در خوشه یک قرار گرفته‌اند، اما چون خوشه‌سومی‌ها بیشتر به ‌اینترنت و اس‌ام‌اس دسترسی دارند، با آگاهی از قرار گرفتن خود در خوشه سوم اعتراض می‌کنند که این هم حق آنهاست.

محمد مدد درباره اینکه تفاوت افرادی که در خوشه 3 قرار گرفته‌اند به‌لحاظ درآمد و دارایی خیلی زیاد است، گفت: کسانی که از یک مقطع به بالا قرار می‌گیرند جزو خوشه 3 قرار گرفته‌اند. درحالی‌که در خوشه یک و 2 تفاوت خانوارها محدود است اما در خوشه 3 این تفاوت بسیار زیاد است.

هر کسی از سقف خوشه 2 بالاتر قرار گرفته جزو خوشه 3 است. به همین دلیل در خوشه 3 تفاوت‌ها زیاد است. کل کسانی که در خوشه 3 قرار گرفته‌اند 14 میلیون نفر هستند. 30 میلیون نفر در خوشه یک و 17 میلیون و 400 هزار نفر هم در خوشه 2 قرار گرفته‌اند.

همه خانوارها باید همزمان یارانه بگیرند

غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی با تاکید بر اینکه مطابق قانون مصوب مجلس همه خانوارها باید به‌طور همزمان تحت پوشش دریافت یارانه‌ها قرار بگیرند، گفت: این موضوع که گفته می‌شود برای عده‌ای یارانه‌ها را از ابتدا حساب خواهیم کرد ولی پس از گذشت مدتی به آنان پرداخت می‌کنیم، خلاف قانون است.

کد خبر 100270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز