دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تداوم سرما در رومانی در پنج روز گذشته تاکنون 22 کشته گرفته است.

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، این خبر را وزارت بهداشت رومانی امروز در بخارست اعلام کرد.

بنا به اعلام اداره هواشناسی رومانی، سردترین دما که منفی 34.8 سانتی‌گراد بود را اینتورسورا بوزائولوئی (Intorsura Buzaului) تجربه کرد.

رکورد سرما در رومانی منفی 36 درجه بوده است. در شمال شرق بلغارستان با منفی 29 درجه سانتی‌گراد کمترین دما در این منطقه در 50 سال اخیر به ثبت رسید. آنگونه که رسانه‌ها خبر دادند، در این کشور حوزه بالکان از روز شنبه تا کنون سه نفر قربانی سرما شده‌اند. هواشناسان در همین حال هشدار دادند آب دریای سیاه در وارنا (Warna) برای اولین بار از زمستان 1942 – 1943 دوباره یخ زده است.

مقامات در رومانی به بیمارستان‌ها دستور داده‌اند موقتا افراد بی‌سرپناه را بپذیرند. به خاطر سرما در استان کووانسا رومانی یک قطار با 29 مسافر از خط خارج شد. هیچ کس در این سانحه مجروح نشد. این منطقه کمترین دمای هوا به 34.4 درجه زیر صفر رسید.

11 کشته در لهستان
در همین حال 11 تن در لهستان در اروپای مرکزی در سردترین شب زمستانی این کشور یخ زدند. در نزدیکی پرزمسل (Przemysl) در جنوب شرق این کشور دمای هوا به منفی 32، در سووالکی (Suwalki) و در شمال شرق به منفی 31 رسید. مرکز مقابله با بحران دولت ورشو اعلام کرد، در مجموع در این روزهای یخبندان 16 تن به خاطر رسیدن دمای هوا به زیر صفر کشته شده‌اند.

کد خبر 100260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز