دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

شیراز- محمدحسن شلتوک‌کار- خبرنگار همشهری: در حالی‌که تب برگزاری جشنواره فیلم فجر تقریبا تمامی دوستداران سینما را فرا گرفته است، شیراز نیز در سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزبان جشنواره فجر است

و 30 فیلم از این  جشنواره  برای نمایش در سینماهای  شیراز در نظر گرفته شده است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این باره گفت: فیلم‌ها ی جشنواره را در سینما‌های سعدی، ایران و شیراز (قیام) به نمایش می‌گذارند و امسال بر‌خلاف سال‌های گذشته در تالار حافظ فیلمی به نمایش در ‌نمی‌آید.

منصور طبیعی افزود: آیین گشایش جشنواره فیلم فجر هفتم بهمن ماه جاری ساعت 18 در سینما شیراز برگزار می‌شود و جشنواره تا 18 بهمن ماه به استثنای روزهای 15 و 16 که مقارن با اربعین حسینی است، ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان این‌که هدف از برگزاری جشنواره فیلم فجر در شیراز، تنها به نمایش گذاشتن فیلم‌های جشنواره نیست خاطرنشان کرد: این موضوع بهانه‌ای برای توسعه فرهنگ سینما است و قراراست امسال 30 فیلم از فیلم‌های جشنواره  فجر در شیراز به نمایش درآید؛ ضمن اینکه تلاش می‌شود بیشتر فیلم‌های به نمایش در‌آمده
 ایرانی باشد.

به گفته منصور طبیعی، در توافق‌‌نامه‌ای که با بنیاد سینمایی فارابی به امضا رسیده، نمایش 7 فیلم خارجی نیز درخواست شده است، اما موافقت اولیه بر این مبنا بود که تمامی فیلم‌ها  ایرانی باشند.

وی گفت: امسال با‌ رویکرد حضور حداکثری مردم در جشنواره و استقبال بیشتر نسبت به سال‌های گذشته، افزایش تعداد فیلم‌های ایرانی و تعداد سانس‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر اجرایی جشنواره فیلم فجر شیراز گفت: یکی از بخش‌های جنبی جشنواره فجر، نظر‌سنجی از مخاطبان است که با رویکرد دستیابی به فیلم منتخب مردمی صورت می‌گیرد و برگزاری نشست‌های نقد و بررسی با حضور فیلمسازان و منتقدان سینما  از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره به شمار می‌آید.

طبیعی افزود: امسال یکی از سیاست‌های متفاوت حوزه معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه به استان‌ها در زمینه برگزاری جشنواره فیلم فجر است و فیلم‌ها همزمان با تهران، شیراز و مشهد در 8  استان دیگر نیز به نمایش در می‌آید.

کد خبر 100240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز