همشهری آنلاین: رئیس مرکز آمار ایران از ثبت 9 میلیون پیامک مردم برای اطلاع از وضعیت خوشه‌بندی خبر داد و گفت:

خوشه‌بندی خانوارها براساس اطلاعاتی که در 3 ماهه ابتدای سال گذشته جمع آوری شده، انجام گرفته است، ضمن اینکه خوشه‌ سومی‌ها هم یارانه می‌گیرند.

محمد مدد در گفتگو با مهر میزان مراجعه و استقبال مردم از سایت اینترنتی مرکز آمار ایران برای مطلع شدن از وضعیت خوشه بندی خود در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها را چشمگیر توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه اعلام خوشه بندی افراد از روز سوم دی ماه سالجاری آغاز شده، هنوز مرکز آمار به جمع بندیهای اولیه نرسیده و تفکیک درصد هر یک از خوشه ها و تعداد کلی مراجعین تا آخرین زمان نیز مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه خوشه اول و دوم در اولویت دریافت یارانه نقدی هستند، افزود:  خوشه سومی‌ها هم یارانه تعلیق می‌گیرد مگر آنکه خود از گرفتن یارانه منصرف شوند.

9 میلیون پیامک در 2 روز

رئیس مرکز آمار ایران اظهار داشت: تاکنون 9 میلیون نفر از طریق پیامک 300000 از وضعیت خوشه بندی خود مطلع شده اند که متاسفانه مشاهده شده است برخی از اعضای خانواده ها نیز از طریق پیامک اقدام به ارسال درخواست کرده‌اند که چون سرپرست خانوار نیستند به درخواست آن‌ها پاسخی داده نمی‌شود و این مسئله فقط باعث اختلال در سرویس دهی و پاسخگویی به مردم شده است.

مدد به مردم چند توصیه کرد و بیان داشت: افرادی که در سال گذشته اقدام به تکمیل و ارسال فرم اطلاعات اقتصادی خانوار کرده‌اند فقط در زمان‌های مربوط به خود می‌توانند به سایت مراجعه کنند و یا از طریق پیامک از وضعیت خود مطلع شوند. انتخاب هر یک از این روش‌ها برای روشن شدن وضعیت افراد کافی است و دیگر نیازی به پیگیری‌های دیگر ندارد.

وی با تاکید براینکه در غیر زمان‌هایی که برای افراد و خانوارها جهت مراجعه به سایت اینترنتی مشخص شده پاسخی داده نمی‌شود، ادامه داد: این مسئله برای افرادی که در خوشه یک نیز قرار می‌گیرند و از طریق پیامک مطلع می‌شوند نیز صدق می‌کند و این افراد نیز برای کاهش حجم ترافیک مراجعات به سایت باید از پیگیری‌های مجدد اجتناب کنند.

اعلام خوشه با کد ملی و کد سرپرست

رئیس مرکز آمار ایران افزود: افرادی که تمایل دارند از طریق پیامک و یا مراجعه به سایت اینترنتی از وضعیت خوشه خود مطلع شوند می‌توانند با کد ملی و کد سرپرستی خانوار خود از وضعیت خانواده تحت پوشش خود اطلاع کسب کنند. تاکید می‌شود افرادی که نسبت به خوشه بندی خود اعتراضی ندارند دیگر به سایت مرکز آمار مراجعه نکنند.

نظامیان نیایند

به گفته مدد همکاری مردم در ارائه خدمات به افراد و همچنین جلوگیری از ترافیک اینترنتی و یا پیامکی می‌تواند بسیار موثر واقع شود. به افراد نظامی و وابسته به مراکز نظامی نیز توصیه می‌شود که به هیچ وجه به سایت اینترنتی و یا از طریق پیامک پیگیر نشوند چون اطلاعات آن‌ها در سیستم موجود نیست و از طریق ستاد مشترک نیروهای مسلح به آن‌ها اعلام خواهد شد.

وی سپس در پاسخ به این سئوال که برای بخشی از مردم نگرانی‌هایی در زمینه تغییر وضعیت درآمدی و مواردی که در سال گذشته اعلام کرده‌اند به وجود آمده است، ضمن بیان اینکه برای این دسته از مردم جای نگرانی وجود ندارد، گفت: خوشه بندی خانوارها بر اساس اطلاعاتی که در 3 ماهه ابتدای سال گذشته جمع آوری شده، انجام شده است.

بروز رسانی اطلاعات معترضین، اردیبهشت 89

رئیس مرکز آمار ایران تصریح کرد: آن دسته از افرادی که نسبت به وضعیت گذشته خود مواردی را دارند می توانند منتظر باشند چون در اردیبهشت ماه سال آینده برای چگونگی دریافت اطلاعات جدید آنها اطلاع رسانی خواهد شد. در آن مقطع افراد می توانند با مراجعه به سایت‌ها و مراکزی که اعلام می‌شود اطلاعات خود را تصحیح و به روز رسانی کنند که البته برای ادعاهای خود باید مستندات و مدارک نیز ارائه کنند.

بر اساس اعلام مرکز آمار خانوار های 1 تا 2 نفره طی 3 روز از3 تا 5 دی ماه سالجاری، خانوارهای 3 نفره نیز از 6 تا 8 دی ماه، خانوارهای 4 نفره نیز از 9 تا 11 دی ماه، خانوارهای 5 نفره به بالا نیز از 12 تا 14 دی ماه سالجاری به سایت مرکز آمار ایران برای اطلاع از وضعیت خوشه بندی خود مراجعه کنند یا از طریق پیامک 300000 از وضعیت خود اطلاع یابند.

همچنین خانوارهایی هم که براساس زمانبندی یاد شده موفق به مراجعه نشوند می توانند طی 8 روز 15 تا 22 دی ماه سالجاری به سایت مرکز آمار مراجعه کنند.

کد خبر 100218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز