چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی گفت: خوشه بندی‌ها با توجه به اطلاعات جدیدی که در حال دریافت آن هستیم بازنگری می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا فرزین با اشاره به جدول زمانبندی مرکز آمار از هموطنان خواست چنانچه به خوشه بندی خود اعتراض دارند در زمان تعیین شده برای خانوارها به پایگاه اینترنتی مرکز آمار مراجعه و اعتراض خود را وارد کنند.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی با رد هرگونه شایعات مربوط به پرداخت نشدن یارانه به برخی خوشه‌ها تصریح کرد: قانون دولت را موظف کرده است منابع حاصل از هدفمند شدن یارانه‌ها را به همه گروه‌های درآمدی متناسب با درآمدشان پرداخت کند.

وی با بیان اینکه خوشه بندی به این منظور است که گروه بندی مشخصی از وضع اقتصادی مردم داشته باشیم، اظهارداشت: همه گروه‌های درآمدی از حمایت‌های مالی دولت هنگام اجرای این قانون بهره‌مند خواهند شد.

فرزین در پاسخ به این پرسش که چرا افراد با دارایی و درآمدهای مختلف در یک خوشه قرار گرفته‌اند، گفت: مرکز آمار از متغیرهای مختلفی برای خوشه بندی افراد استفاده کرده و همین موجب شده است تا افراد با درآمدهای متفاوت در یک خوشه قرار گیرند ضمن اینکه اطلاعات اقصادی ارائه شده خانوارها و اطلاعات موجود آن‌ها در سامانه‌های اطلاعاتی کشور از جمله سازمان ثبت اسناد واملاک مقایسه شده است.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت افزود : بازنگری در خوشه بندی‌ها پس از دریافت اطلاعات جدید انجام خواهد شد.

وی درباره خانوارهایی که اطلاعات اقصادی آن‌ها تغییر کرده است، گفت: اطلاعات موجود که سال گذشته دریافت شده مربوط به اواخر سال 86 و طبیعی است که برخی اطلاعات اقتصادی خانوارها تغییر کرده است و به همین علت اردیبهشت ماه برای اصلاح اقتصادی خانوارها و دریافت اطلاعات اقتصادی خانوارهایی که سال گذشته موفق به تکمیل پرسشنامه نشده اند در نظر گرفته شده است.

فرزین تاکید کرد: دولت مصمم است این طرح را به گونه‌ای اجرا کند که حق کسی تضییع نشود.

وی در پاسخ به اینکه آیا سقف و کفی برای پرداخت یارانه نقدی برای خوشه‌های مختلف در نظر گرفته شده است، گفت: هیچ مصوبه‌ای درباره میزان بازتوزیع منابع حاصل از هدفمند سازی یارانه‌ها نداشته‌ایم.

کد خبر 100404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز