به گزارش همشهری، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت:
تأکید رهبر انقلاب بر لزوم تغییر آرایش رسانهای و تبلیغاتی در مقابل جبهه فراگیر دشمن برای هدف قرار دادن دلها و فکرهای مردم، نیازمند تشکیل یک #جبهه_مقاومت_رسانهای در سطح منطقه و فرامنطقهای با هدف محافظت از ذهنیت اجتماعی ملتها و انجام تحولات ارزشی به نفع خواستههای دشمن شوند.
تحولات ارزشی، پایه تغییرات درونی یک جامعه به شمار میروند، و مهمترین هدف دشمن در جنگ رسانهای و تبلیغاتی نیز ایجاد ظرفیت تغییرات درونی از رهگذر تحولات ارزشی است؛ و دقیقاً بر همین مبنا رسانه در کنار اندیشه و هنر به عنوان حوزههای مؤثر در جنگ تمام عیار دشمن اهمیت پیدا میکنند.
هر جامعهای با سیستم ارزشی و یا به تعبیری دیگر با نظامی از ارزشها روبرو است. البته ارزشها همگی در عرض همدیگر نیستند و موقعیت برابر ندارند. بعضی ارزشها در سلسله مراتب ارزشی جامعه در جایگاهی بالاتر هستند و بعضی ارزشها نسبت به آنها، ارزشهای ضعیفتری به حساب میآیند.
ارزشها به لحاظ اجتماعی، به دو بخش ارزشهای فرادستی یا مادر و ارزشهای نوع دوم تقسیم میشوند. ارزشهای مادر آن ارزشهایی هستند که بنیاد مناسبات ارزشی بر آنها استوارند و ساختارهای اجتماعی ترجمه آن ارزشهای بنیادی هستند. و تعریف ارزشهای نوع دوم در سایه آن به وجود میآیند.
نکتهای که باید در فضای رسانهای مورد توجه همه ما باشد این است که ارزشهای نوع دوم تا جایی میدان تاخت و تاز در جامعه دارند که متعرض ارزش فرادستی نشوند. این موضوعی است که در خصوص معنویت و به تبع آن معارف اسلامی، شیعی و انقلابی در میان ملتهای محور مقاومت صدق میکند.
آنچه نباید فراموش شود این است که امروز ما با یک تحول رسانهای در شرایط جهانی روبهرو هستیم. رسانهها در حال تغییر هستند و در صورتی میتوان در مقابل امپریالیسم خبری موفق بود که این تحولات را بشناسیم.
اگر فعالیتی در رسانه صورت میگیرد، باید کارکردهای اجتماعی داشته باشد. و شرایط محیط اجتماعی از آن فعالیت متأثر شود. بر اساس این تعریف، فعالیت رسانهای میبایست از نظر اجتماعی، فلسفه و منطق داشته باشد. و بتواند در جامعه هدف موضوعیت اجتماعی پیدا کند.
نظر شما