یکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرگزاری میراث فرهنگی در سال 1381، به عنوان تنها خبرگزاری تخصصی و مستقل حوزه فرهنگ فعالیت خود را آغاز کرد

 این خبرگزاری پس از 4 سال از آغاز به فعالیت، مباحثی چون میراث معنوی، میراث طبیعی، لزوم حفظ و نگهداری و مرمت ابنیه تاریخی، حفظ هویت مکانی و جغرافیایی، توجه به موزه‌ها و آثار باستانی، آشتی با صنایع دستی و نیز مباحث مختلف در حوزه گردشگری را مورد پوشش قرار داد.

خبرگزاری میراث فرهنگی در سال 1385 در جشنواره مطبوعات برای دومین بار به عنوان خبرگزاری برتر کشور شناخته شد.

در پی برگزاری اجلاس‌ ثبت میراث معنوی منطقه در فهرست «میراث شفاهی و غیرملموس» یونسکو، خبرگزاری میراث فرهنگی به‌عنوان یکی از 3 خبرگزاری برتر منطقه در پوشش اخبار این حوزه، در پروتکل نهایی معرفی شد و با پیگیری مستمر در پوشش اخبار و مطالب مربوطه، در نهایت، دولت و مجلس تصویب کردند ایران به کنوانسیون «میراث معنوی» یونسکو بپیوندد.

از مهمترین موارد مورد توجه این خبرگزاری، افزایش سطح دانش و تجربه خبرنگاران خود به طور خاص و دیگر روزنامه‌نگاران ایرانی و منطقه‌ای به طور عام است.

به همین دلیل در پی امضای تفاهم‌نامه‌یی با یونسکو کارگاه آموزشی‌ مشترکی با عنوان «جهانی‌شدن، درگیری و میراث فرهنگی: نقش رسانه‌ها در معرفی و حمایت از میراث فرهنگی» در ایران برگزار کرد که خبرنگاران و عکاسان 10 کشور مسلمان منطقه در آن شرکت کردند.

بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری، فرهنگ و هنر، کتاب و صفحات ویژه از جمله بخش شنیداری مجموعه فعالیتهای فعلی خبرگزاری را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 100162

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز