سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

شهرداری منطقه ۱۰برای پاسخگویی بهتر به شهروندان و رفع مشکلات محله‌ها چند وقتی است که طرحی جدید با عنوان «کوچه پس‌کوچه» را به اجرا گذاشته است.

طرح کوچه پس کوچه

همشهری-سعیده مرادی: در این طرح نه‌تنها دسترسی مردم به مدیران شهری هموارتر شده، بلکه کمبودها و مشکلات در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی و برطرف می‌شود. در یکی از برنامه‌های کوچه پس‌کوچه با مردم و مدیران این منطقه همراه شدیم تا با جزئیات این طرح بیشتر آشنا شویم.

غرفه‌هایی برای رفع مشکلات
ساعت ۸صبح، خیابان رنجبر در محله هفت‌چنار حال و هوای دیگری دارد. در کنار بازار میوه و تره‌بار محله ۲غرفه برپا شده و معاونان شهردار منطقه ۱۰از خدمات شهری گرفته تا فنی و عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و... در غرفه‌ها نشسته‌اند. رهگذران با دیدن غرفه‌ها و بنرهای نصب‌شده بر سردر آن، کنجکاو و نزدیک می‌شوند تا در جریان ماجرا قرار بگیرند. فردی توضیح می‌دهد که اگر مشکلی در محله‌شان دارند، می‌توانند با معاون مربوطه در میان بگذارند و سپس فرم‌هایی را در اختیارشان می‌گذارد تا مشکلات‌شان را بنویسند. شهروندان که از این شیوه برخورد خوش‌شان آمده، حتی داخل غرفه‌ها می‌روند و با مسئولان گپ می‌زنند. یکی خواستار نظافت کوچه‌اش می‌شود و دیگری از وجود پل فلزی در مسیر پیاده‌رو گلایه می‌کند. تمامی این موارد پس از ثبت در اختیار معاون قرار می‌گیرد تا مرحله دوم کار شروع شود.

رفع مشکلات محله توسط مدیریت شهری در کوچه پس کوچه


پیگیری خواسته شهروندان
مرحله دوم کار مربوط به نیروهایی است که در کنار غرفه‌ها حضور دارند. برخی کارگر فضای سبز هستند و برخی دیگر در حوزه عمرانی، جوشکاری و... تخصص دارند. مسئولان مشکلات مطرح شده توسط شهروندان را در اختیار کارگر مربوطه قرار می‌دهند تا همراه مدیر و حتی شهروند به محل دارای مشکل برود. حسین کریمی، از شهروندان محله که درباره نظافت معابر و شست‌وشوی جوی‌ها درخواستی داده، می‌گوید: طرح کوچه پس‌کوچه جالب است و در آن شهروندان می‌توانند با مسئولان شهری از نزدیک دیدار داشته باشند و بدون دغدغه مشکل‌شان را مطرح کنند. امیدوارم این طرح دوام داشته باشد.

همراهی مردم و مسئولان برای رفع مشکلات
درخواست‌های مردمی در طرح کوچه پس‌کوچه متفاوت است اما بیشترینش مربوط به نظافت معابر و رسیدگی به فضای سبز می‌شود. محمدعلی کشاورز، از شهروندانی که درخواست نصب تابلوی دوطرفه برای جلوگیری از سردرگمی رانندگان در معابر محله‌شان را دارد، درحالی‌که مسئولان را با خود همراه می‌کند تا تعدادی از معابر را به آنها نشان دهد، می‌گوید: من از این طرح خبر نداشتم و در حال خرید از تره‌بار به‌طور اتفاقی با دیدن غرفه‌ها متوجه شدم که چنین خدمتی در محله شکل گرفته است.

رفع مشکلات محله توسط مدیریت شهری در کوچه پس کوچه


طرح کوچه پس‌کوچه چیست؟
طرح کوچه پس‌کوچه، برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان است که در آن منطقه ۱۰به ۱۹بلوک تقسیم شده است. برخی محله‌ها یک بلوک و برخی هم به‌دلیل وسعت و حجم مشکلات، ۲یا۳بلوک دارند. این طرح اکنون ۲روز در هفته و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه اجرا می‌شود و در هر دوره هم ۵۰تا ۶۰نفر به غرفه‌ها مراجعه و طرح مشکل می‌کنند. بیشترین مشکلات مطرح شده نیز در حوزه خدمات شهری و فضای سبز است.

ملاقات بی‌واسطه با مردم
مهدی اخ‌الصنایع، شهردار منطقه۱۰:رسیدگی به خواسته‌های مردم و رفع مشکلات آنها موضوعی جدید نیست و هر روز به شکل‌های مختلف در حال اجراست. اکنون این موضوع در قالب طرح «کوچه پس‌کوچه» اجرا می‌شود تا اهالی بدانند که شهرداری در هر لحظه برای پاسخگویی به خواسته‌هایشان در میدان حضور دارد. این طرح خلاقانه و متفاوت با طرح‌های دیگر است و دستاوردهای مختلفی به همراه خواهد داشت. یکی از این دستاوردها ملاقات با مردم و صحبت با آنها بدون واسطه است. همچنین این طرح فرصتی را مهیا می‌کند تا مشکلاتی که شاید در مواقع دیگر به گوش ما نرسند، مطرح شوند.

رفع مشکلات محله توسط مدیریت شهری در کوچه پس کوچه

کد خبر 1000983
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha