همشهری‌آنلاین: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون با مسئولان بانکی و بانک مرکزی مشخص شد که اقدام دولت خلاف قانون بوده، باید اعتبارات اخذ شده به سیستم بانکی بازگردانده شود و هئیت تطبیق مصوبه دولت را باطل خواهد کرد.

پیمان فروزش با اشاره به ارجاع موضوع اضافه برداشت دولت از حساب بانک‌ها توسط علی لاریجانی به هیئت تطبیق قوانین گفت: با بررسی جوانب این اقدام مشخص شد که اقدام دولت خلاف قانون بوده و باید اعتبارات اخذ شده باد به سیستم بانکی بازگردنده شود. مهمترین اظهارات وی در این زمینه به نقل از فارس در زیر آمده است:

  • احتمالا" چهارشنبه در هیئت تطبیق قوانین این مصوبه دولت باطل می‌شود و این پول به حساب بانک‌ها برمی‌گردد، با توجه به این اقدام خلاف قانون، برای پیگیری بیشتر موضوع به قوه‌قضائیه ارجاع خواهد شد.
  • گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی و در صحن علنی قرائت خواهد شد.
  • نماینده بانک مرکزی اینگونه استدلال می‌کرد که چون این کار مصوبه هئیت دولت را داشت، بانک مرکزی موظف به اجرای آن بود در صورتی که نمایندگان گفتند مصوبه دولت و اقدام شما هر دو خلاف قانون بوده است و شما نباید به اجرای این کار تن می‌دادید.
  • نماینده بانک مرکزی آقای حبیبی معاون حقوقی و آقای گودرزی مدیر امور بین‌الملل بانک مرکزی و مدیران عامل تمام بانک‌ها در جلسه حاضر بودند و همه آنها معتقد بودند که این اقدام خلاف قانون بوده و منابع باید به سیستم بانکی برگردد.
  • ابتدا بیش از 8 هزار میلیارد تومان اخذ شده و پس از آن حدود 50 تا 60 درصد از این منابع برگردانده شده است.
کد خبر 165737
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز