پس از تصویری که روز گذشته از سامانه پدافندی سوم خرداد مجهز به موشک‌های سطح به هوای نهم دی منتشر شد، نمای واضحی از موشک‌های این سامانه هم منتشر شد.

به گزارش همهشری آنلاین، براساس این تصویر، موشک‌های نهم دی را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

موشک نهم دی با هدایت رادیویی : در این سیستم هدایت، موشک با استفاده از سیگنال‌های رادیویی ارسالی از مرکز هدایت، دستورات هدایت و اصلاح مسیر را دریافت می‌کند. در این روش پس از کشف و رهگیری هدف توسط رادارهای کشف و رهگیر، موقعیت هدف از طریق امواج رادیویی به موشک ارسال می‌شود.

موشک نهم دی با هدایت فرمانی: در این روش هدایت، ایستگاه‌های زمینی یا هوایی (که در اینجا مقصود سامانه‌های زمین‌پایه هستند) به‌عنوان رله عمل کرده و هدایت از طریق تعقیب همزمان هدف و موشک و ارسال فرامین کنترلی به موشک انجام می‌گیرد. در این روش رادار زمینی به‌عنوان فرستنده و گیرنده عمل می‌کند و با ارسال امواج موقعیت هدف و موشک را کسب و براساس اطلاعات به‌دست آمده، فرامین کنترلی و هدایتی را به موشک ارسال می‌کند.

موشک نهم دی با هدایت حرارتی : در این روش هدایت، موشک به‌صورت مستقل و بدون وابستگی به رادار، امواج راداری و رادیویی، می‌تواند با استفاده از سیکر فروسرخ/تصویرساز، هدف را کشف و روی آن قفل کند.

برای دو موشک دیگر که بدون نام و نحوه هدایت در این جمع قرار گرفته‌اند هم می‌توان نحوه هدایت رادیویی یا فرمانی را درنظر داشت. سوم خرداد در نسخه‌های برد بلند با موشک‌های خانواده طائر/صیاد-2، از سیستم هدایت راداری نیمه فعال استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha