اگر به‌خاطر ارزش بالای طارمی نبود، شاید ارزش تیم ملی ایران تا رده‌های پایین‌تر هم سقوط می‌کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، به‌روزترین جدول باارزش‌ترین تیم‌های حاضر در جام‌جهانی قطر منتشر شد. البته منابع مختلفی عمدتا براساس تخمین‌های سایت ترنسفرمارکت اقدام به انتشار این جدول‌ها کرده‌اند. مارکای اسپانیا شاید یکی از معتبرترین رسانه‌های ورزشی برای انتشار چنین جدولی باشد.

از نظر این روزنامه تیم ملی انگلیس ارزشی بیش از یک میلیارد یورو، رقمی که قبلا اعلام شده بود، ارزش دارد. ارزش بازیکنان این تیم به ۱.۳۵ میلیارد یورو می‌رسد. البته مارکا این فهرست را اندکی پیش از اعلام لیست نهایی انگلیس منتشر کرده که در آن سانچو از اردو خط خورده بود. سه‌شیرها چندین بازیکن به ارزش ۸۰ میلیون یورو یا بیشتر دارند، ازجمله هری کین، فیل فودن و جیدون سانچو، با ارزش کلی تیم به مبلغ ۱.۳۵ میلیارد یورو.

باارزش‌ترین تیم بعدی، فرانسه است که بیشتر به لطف بازیکنانی مانند کیلیان امباپه، کریستوفر انکونکو، رافائل واران، کینگزلی کومان و ژول‌کنده در این رده‌بندی در جایگاه دوم قرار گرفته است. با ارزش‌ترین تیم‌ها در جام‌جهانی ۲۰۲۲:

عکس | مهدی طارمی مانع سقوط تیم ملی در قطر شد! | آبروداری ستاره ایرانی در بین تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۲

در مورد بازیکنان انفرادی، ارزشمندترین بازیکنی که در قطر به میدان خواهد رفت، کیلیان امباپه فرانسوی است که ۱۶۰ میلیون یورو ارزش دارد.

تیم ملی ایران با ارزشی معادل ۶۷.۳۸ میلیون دلار (۶۴.۹۶ میلیون یورو) در رده بیست‌وششم قرار دارد. در واقع از آن طرف اگر حساب کنیم، ایران هفتمین تیم ارزان این رقابت‌ها خواهد بود. اگر به‌خاطر ارزش بالای طارمی در ترانسفرمارکت نبود، شاید ارزش این تیم تا رده‌های پایین‌تر هم سقوط می‌کرد. در این رده‌بندی تیم ملی ایران بالاتر از تیم‌های ملی کاستاریکا، قطر، عربستان سعودی، استرالیا، کانادا و تونس قرار دارد و با اختلافی بسیار زیاد پایین‌تر از کامرون قرار گرفته است.

با توجه به قیمت تخمینی بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم ملی ایران در سایت ترنسفرمارکت، مهدی طارمی و سردار آزمون به‌ترتیب با ۲۰ و ۱۲ میلیون یورو به ‌اندازه جمع سایر بازیکنان تیم قیمت دارند. پس از این دو نفر علیرضا جهانبخش و مجید حسینی هر کدام با ۳ میلیون یورو، سامان قدوس با ۲.۲ میلیون یورو، صادق محرمی و حسین کنعانی‌زادگان با ۲ میلیون یورو گران‌ترین بازیکنان هستند.

ایران میان هم‌گروه‌های خود در گروه B جام‌جهانی ۲۰۲۲ ارزان‌ترین تیم محسوب می‌شود. ولز با ۱۳۶.۶۵ میلیون یورو، آمریکا با ۲۰۹.۵۰ میلیون یورو و انگلیس با ۱.۳۵ میلیارد یورو بالاتر از ایران قرار دارند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha