مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: توانستیم خودروی رانا را با سقف شیشه‌ای و گیربکس شش‌سرعته طراحی و تغییراتی هم در سیستم قوای محرکه آن ایجاد کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: در بحث ارتقای محصولات جدید، ۲ مسیر را پیش گرفته‌ایم، یک مسیر بحث طراحی و تولید محصول جدید بود و مسیر دیگر هم ارتقای محصولات فعلی بوده است. وی گفت: در ارتقای محصولات فعلی توانستیم قدم‌های خوبی برداریم به عنوان مثال خودروی رانا ارتقا پیدا کرد که موجب رضایت بیشتر مشتریان شده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: توانستیم خودروی رانا را با سقف شیشه‌ای و گیربکس شش‌سرعته طراحی و تغییراتی هم در سیستم قوای محرکه آن ایجاد کنیم. موتور این خودرو را توانستیم تقویت و موتور TU۵ پلاس را توانستیم روی این خودرو جانمایی کنیم که این کار می تواند قدرت و گشتاور خودرو را بیشتر کند.

این مقام مسئول ادامه داد: مجهز شدن رانا به گیربکس شش‌سرعته باعث افزایش رضایتمندی افراد در زمان رانندگی با این خودرو شده و در کاهش مصرف سوخت هم اثرگذار است. گیربکس شش‌سرعته حدود ۲.۵ درصد مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

مقیمی تشریح کرد:طراحی و تولید گیربکس شش‌سرعته را از سال گذشته دنبال کردیم، هدف اول این بود که بتوانیم این گیربکس را به صورت دستی تولید کنیم که طراحی آن سال گذشته به پایان رسید و اکنون آماده این هستیم که خط تولید این محصول را ظرف چند روز آینده به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر استفاده از گیربکس شش‌سرعته را روی ۲ خودرو دنا و رانا برنامه‌ریزی کرده‌ایم که خودروی دنا در بهمن ماه امسال با گیربکس شش‌سرعته به بازار عرضه خواهد شد.

 جدیدترین خبرها و رویدادها را در اینستاگرام همشهری آنلاین بخوانید (کلیک کنید)

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha