خیابانی در محدوده مرکزی پایتخت و در حوالی دانشگاه تهران، به نام دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن چهره ماندگار ادب پارسی نامگذاری شد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، خیابانی واقع در بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، قبل از خیابان ایتالیا، به نام دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، ادیب، حقوقدان و استاد دانشگاه تهران نامگذاری شد.

پلاک‌کوبی این خیابان به نام دکتر اسلامی ندوشن عصر امروز با حضور محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی و تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران انجام شد.

همچنین همزمان با نکوداشت ۹۵ سالگی استاد ندوشن، سردیس این چهره ماندگار ادب پارسی در خیابانی که به نام وی نامگذاری شده است، نصب شد.

دکتر تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران در این آیین که به مناسبت نکوداشت ۹۵ سالگی دکتر اسلامی ندوشن برگزار شد، گفت: نکوداشت دکتر اسلامی ندوشن به نوعی پاسداشت قلم و ادای احترام به جملگی معلمان درس تواضع و عشق است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نکوداشت و یاد نخبگان، فرزانگان و مشاهیر ایران در زمان حیاتشان مورد توجه نهادها و متولیان فرهنگی قرار داشته باشد، گفت: خرسند هستیم که نامگذاری خیابانی به نام و یاد استاد ندوشن در زمان حیات ایشان صورت می‌گیرد.

شهردار قلب فرهنگی پایتخت بر استفاده از ظرفیت‌های نمادین شهر به منظور جلب نگاه شهروندان به سوی سیره مشاهیر کشور و الگوسازی عملی از نخبگان علمی در جامعه تاکید کرد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha