چندین بنا و ویلای غیرمجاز در منطقه «هلجرد» کرج با حضور نماینده دادستان کرج تخریب شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از میزان، محمد آقایاری، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از تخریب چندین ویلای غیرمجاز در منطقه «هلجرد» کرج خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های کلان قوه قضاییه برای مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی چندین ویلا و بنای غیرمجاز در منطقه هلجرد کرج تخریب و به وضعیت سابق اعاده شد.

وی که به عنوان نماینده دادستان در این عملیات حضور داشت، با تاکید بر عزم جدی دادستانی کرج برای مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز متذکر شد: دستگاه قضایی استان البرز از طرق متعدد از جمله بستر سایت دادگستری اعلام آمادگی کرده هرگونه گزارشات مردمی در زمینه تغییر کاربری‌های غیرمجاز را دریافت کند تا دادستانی به عنوان مدعی العموم ورود کنند. 

کشف محله «باستی هیلز» جدید در کرج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: اراضی موسوم به باستی هیلز در کرج از چنگال متصرفین آزاد و به چرخه تولید بازگشت.
اسماعیل صارمی با اشاره به آزادسازی ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی شامل ۱۵ مورد ویلا در شهرستان کرج، گفت: این عملیات شامل تخریب بیش از ۴۸ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در روستای «هلجرد» بوده است.

وی گفت: علی رغم کمبود امکانات و نیروی انسانی، این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با بیان این که اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان هستند، افزود: زمین‌های استان البرز به ویژه شهرستان کرج علاوه بر تولید غلات و تأمین میوه و سبزی و صیفی و سایر محصولات، میراث دار باغداری نامدار و نمونه در کشور است که باید در حفظ این اراضی و باغات با قاطعیت کوشا باشیم.

صارمی در ادامه با اشاره به اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در روستای هلجرد شهرستان کرج، گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر و با حکم مرجع قضائی ۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از قبیل دیوار کشی، بنا، استخر، آلاچیق، انبار، پارکینگ، محوطه سازی و سایر، تخریب و حدود ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IT ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    35 8
    بهترین روش کنترل زمین های کشاورزی تغییر قانون است بنحوی که تعقیب کیفر ی در حد ۱۰ سال زندان و مصادره اموال را برای متخلف منظور کنند.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 4
    آزادسازی زمین با تخریب هیچ فایده ای ندارد . این زمین دیگر به درد کشاورزی هم نمیخورد
  • ایرانی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    13 2
    عکس های تخریب الکیه اگه راست میگید فیلم کاملشو از تلویزیون پخش کنید
  • ناشناس GB ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    9 2
    چرا خراب مصادره میکردید
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 3
    آیا برای خودشون و یا نزدیکان خودشون را هم خراب میکنن
  • مهرداد IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 0
    باید علاوه بر خراب کردن سازه، قرارهای سنگین بذارن تا کسی نتواند با پول خلاف کند.