بانوان محله سلیمانی و تیموری برای حفظ سلامت محیط زیست و سلامت فردی اعضای خانواده شان، پویش «نه به کیسه های نایلونی» را در محله راه اندازی کردند.

همشهری آنلاین / بهاره خسروی - خبرنگار : بانوان به عنوان مدیران خانه نقش مهمی در تغییر الگوی مصرف سبد خانواده دارند.آشنایی آنها با مسائل زیست محیطی، مقوله بازیافت و فواید کاهش مصرف کیسه­ های نایلونی نقش مهمی در حفظ چرخه محیط زیست و کاهش تولید زباله­ های نایلونی دارد. مسئول خانواده و سبک زندگی سرای محله سلیمانی با بیان این مطلب ادامه داد: «در محله سلیمانی یک نهاد خودش مردمی ۶۰ تا ۷۰ نفره برای انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی داریم که تبلیغ استفاده از کیسه­ های پارچه ­ای به جای نایلونی میان اهالی، کسبه و دوستان و آشنایان از مهم­ترین فعالیت ­های این گروه است.»

در این پویش، بانوان محله سلیمانی از تکه پارچه ­های اضافی در خانه کیسه­ های پارچه­ ای آماده می کنند و برای خرید­های روزمره خود مانند نان، میوه، سوپرمارکت از آن استفاده می­ کنند. بخش دیگر کار آنها تبلیغات مستقیم و چهره به چهره است که آنها در زمان خرید به فروشندگان و افراد در حال خرید توصیه می کنند تا کیسه های پارچه ای را جایگزین نایلون و پلاستیک کنند. «ربابه عمادی» با اشاره به این موضوع از همکاری برخی کسبه برای ترویج این کار فرهنگی یاد می ­کند و می­ گوید: «خوشبختانه اجرای این طرح در محله بازخورد خوبی میان اهالی دارد و بسیاری از کسبه هم در این امر همراه ما هستند، بعضی از آنها با پاکت کاغذی محصولاتشان را به شهروندان می فروشند. برای مثال یک کارگاه مبل­ سازی در محله داریم که مالک آن، پارچه­ های اضافی رویه مبل­ ها را که مناسب دوخت کیسه پارچه ­ای است با قیمت کمتری نسب­ت به عرف بازار به اهالی می­ فروشد تا علاوه بر شرکت در این طرح  فرهنگی، کمکی هم به کاهش تولید کیسه­ های نایلونی شود.»

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha