همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور در پایان هفته‌، از بارش باران در برخی مناطق کشور و بارش برف در ارتفاعات خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امروز، ۱۴ اسفند، برای مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش باران و گاهی همراه با باد شدید پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: امروز شدت بارش در شمال خراسان جنوبی، مرکز و جنوب خراسان رضوی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه فردا برای برخی نقاط شمال شرق، ارتفاعات زاگرس جنوبی و غرب کرمان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت‌: پس فردا، ۱۶ اسفند، با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، بارش باران در شمال غرب، غرب، البرز غربی و سواحل دریای خزر آغاز می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه پنجشنبه بارش در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود، اظهارکرد: در این روز برای بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین امروز (۱۴ اسفند) برای بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور وزش باد، باد به‌نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه گفت: فردا (۱۵ اسفند) آسمان تهران کمی تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی خواهد بود و پس فردا آسمان تهران نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دما پایتخت طی دو روز آینده ۱۵ و ۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای آورده است «به سبب تقویت فعالیت سامانه بارشی  در شمال شرق و شرق کشور، در استان‌های خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها  و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. لذا به هموطنان توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.»

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸