همشهری آنلاین: رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای جوانرود گفت: در اثر بارش برف ارتباط ۶۰ روستای این منطقه با مرکز شهرستان قطع شده است.

برف

فلاح رستمی به ایرنا گفت: گروه های راهداری اکنون مشغول برفرویی و بازگشایی راه های اصلی و فرعی شهرستان جوانرو هستتند.

وی با بیان اینکه ‌کار برف روبی و ‌نمک‌ پاشی مسیر جوانرود - ثلاث باباجانی در حال انجام است، گفت: تردد در راه های اصلی و فرعی اکنون روان است اما در اثر تداوم بارش رفت و آمد خودروها در گردنه ها و مناطق

برفگیر به کندی صورت می گیرد و رانندگان باید با سرعت مطمئن حرکت کنند.

فلاح افزود: بلندی برف در کوهستان ها و مناطق برفگیر شهرستان جوانرود اکنون به ۵۰ سانتی متر رسیده است.

  • رانندگان احتیاط کنند؛ راه‌های کرمانشاه برفی است

رئیس پلیس راه کرمانشاه نیز با اشاره به برفی و بارانی بودن بیشتر جاده استان، از رانندگان خواست با احتیاط کامل رانندگی و از سرعت و سبقت های غیرمجاز به شدت پرهیز کنند.

سرهنگ «محمد حیدری» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بارش ها که از ساعت های نخستین بامداد جمعه به شکل باران و برف در بیشتر مناطق استان آغاز شده همچنان در بسیاری از مسیرهای برون شهری ادامه دارد.

وی افزود: شدت بارش باران و برف در جاده های استان به گونه ای است که می توان گفت همه راه های کرمانشاه لغزنده بوده و در نقاط سردسیر تردد با زنجیر چرخ بهتر انجام می شود.

سرهنگ حیدری گفت: تردد از مسیرهای اورامانات و دالاهو به اسلام آبادغرب، گردنه عین الکش به سمت کمربندی شرقی کرمانشاه و همچنین بیستون به سنقر و کلیایی به سبب بارش سنگین برف با کندی مواجه است.

رئیس پلیس راه کرمانشاه ادامه داد: با تلاش راهداران همه راه های اصلی استان باز بوده ولی ممکن است برخی راه های فرعی و روستایی به علت بارش سنگین برف بسته شده باشد که همین موضوع می طلبد شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی تاکید کرد: رانندگانی که قصد مسافرت دارند باید زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم ایمنی، ترمز و لاستیک وسیله نقلیه خود اطمینان کامل داشته باشند.

حیدری همچنین ضمن درخواست از رانندگان در خصوص خودداری از سرعت و سبقت های غیرمجاز و رعایت فاصله طولی مناسب، گفت: ۶۵ گروه پلیس در جاده های استان برای کمک به رانندگان و همچنین برخورد با رانندگان متخلف حضور دارند.

کد خبر 434041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha