همشهری‌آنلاین: محمدعلی افشانی در حاشیه بازدید از یک دانش بنیان گفت: با توجه به موفقیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، جلسه ای را با معاون علمی و فناوری برگزار کردیم و قرار شد به صورت مشترک در تهران به ویژه در محله‌های کم‌برخوردار سوله، زمین یا ساختمان‌های قدیمی مورد توافق را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم.

 

سيد محمد علي افشاني، شهردار تهران در حاشيه بازديد از مرکز پرسیس‌ژن اولین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری پزشکی کشور  و کارخانه نوآوری و مرکز نوآوری دانشگاه شریف گفت: هدف از این اقدام را ایجاد اشتغال، حیات و جنبش و تحرک در شهر به ویژه در مناطق محروم معرفی کرد و گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد شهر هوشمند موجب می‌شود تا سرمایه اصلی کشور که جوانان هستند ماندگار شوند و با استفاده از دانش خود به عاملی برای توسعه کشور تبدیل شوند. ضمن اینکه این امر به صرفه‌جویی در صادرات ارز و افزایش تولیدات داخلی می انجامد.

شهردار تهران گفت: بحث شهر هوشمند یکی از موضوع‌هايی بود که در شورای شهر مطرح کردم و لازمه تحقق آن استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا است.

به گزارش شهرنوشت،افشانی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان چه سودی برای شهرداری تهران دارد، گفت: تجاری سازی یک اختراع و‌رود آن به بازار نیاز به بازه زمانی طولانی دارد، در این شرایط شهرداری درصدد است امکاناتی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهد و در مقابل درصدی از سود شرکت ها برای شهرداری باشد. نکته مهم این است که از آن جا که جوانان در ابتدای کار سرمایه ندارند، مدیریت شهری سود خود را در مرحله تولید دریافت می کند.

شهردار تهران در پایان اظهار کرد: البته سود اصلی برای شهرداری تهران از حضور در چنین پروژه هایی ماندگاری جوانان و بازگشت حیات به بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است.
عكس‌ها از هادي زند،ايسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha