همشهری آنلاین: فستیوال جهانی معماری از یک دهه پیش که در بارسلونا آغاز به کار کرد،‌ تا به امروز توانسته زیبا‌ترین و تاثیرگذارترین بناهای ساخته شده در سیاره زمین را به جهان معرفی کند و جایزه سالانه برترین بنای سال جهان یکی از معتبرترین و ارزشمند‌ترین جوایز در معماری به شمار می‌رود.

 

 

 

براساس گزارش CNN، در دهمين دور از برگزاري اين فستيوال، كه از سال 2016 به برلين منتقل شده‌است، مجموعه‌اي از سمينارها و سخنراني‌ها با حضور مشهورترين طراحان و معماران جهان،‌از جمله پاتريك شوماخر مدير شركت معماري زاها حديد برگزار خواهد شد.

بناهايي كه براي حضور در رقابت امسال انتخاب شده‌اند، تركيبي از بناها با اهداف مختلف هستند،‌از بناي موزه خودرو در لس‌آنجلس گرفته تا مهمان‌پذير Fitzroy Crossing Renal ويژه بوميان مبتلا به نارسايي‌هاي كليوي در استراليا. با اين‌همه تم آشكاري در اين دوره از رقابت‌ وجود دارد،‌ احترام به طبيعت و استفاده از منابع طبيعي در اطراف محل ساختمان بنا شده.

در ميان ساختمان‌هايي كه هدف آنها از بين بردن مرز ميان طبيعت و بناهاي دست‌ساز بشر است، ساختمان طراحي شده توسط آماندا لووت، يك موزه هنر، معماري و فناوري جديد در ليزبون چشمگيرتر از بقيه كانديداها است.

نمونه ديگر، پروژه‌اي به نام خانه بين است كه در شهر هو چي مين در دست اجرا است و اجازه داده‌است كه طبيعت كنترل را به دست بگيرد، به اين شكل كه در اطراف درختان خانه‌هايي بنا مي‌شوند. در اين دور از رقابت‌هاي جهاني معماري تعداد شركت‌كنندگان بين‌المللي ركوردي جديد ثبت كرده‌است و شركت‌كنندگاني از 51 كشور مختلف در آن حضور داشتند. 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸