همشهری آنلاین: چیپس پرینگلز یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در میان آمریکایی‌ها و شاید دیگر مردم جهان باشد که بیش از ۵۰ سال است که تولید شده و در فروشگاه‌های جهان به فروش می‌رسد.

 

 

 

براساس گزارش ميل‌آنلاين،‌ در ويديويي جديد كه توسط شركت پرينگلز منتشر شده،‌نحوه توليد اين محصول غذايي نمايش داده مي‌شود. اين ويدئو با نمايش تركيبات اين چيپس آغاز مي‌شود، نسبت يك به دوي آب و آرد سيب‌زميني به اضافه نشاسته ذرت كه به چيپس‌ها استحكام بيشتري مي‌بخشد.

اين تركيب سپس روي تسمه نقاله ريخته شده و به محل مخلوط شدن انتقال داده مي‌شود. در اين نقطه مواد تركيب شده روي تسمه نقاله ديگري قرار مي‌گيرند تا وردنه از روي آنها عبور كرده و خميري نازك به دست آيد. فشاري كه براي مسطح باز كردن خمير به آن وارد مي‌شود بيش از چهار تن است.

در مرحله بعد خميرها توسط كاتري چرخان قالب زده مي‌شوند و تكه خميرهايي به شكل بيضي ايجاد مي‌كنند. خمير مازاد كنار گذاشته شده و در نهايت بازيافت مي‌شودو روي تسمه نقاله تنها تكه‌هاي بيضي‌شكل چيپس‌هاي خام به جا مي‌ماند.

پس از اين مرحله،‌ چيپس‌ها وارد فر مي‌شوند تا پخته شوند، البته به صورت جداگانه روي قالبي منحني قرار مي‌گيرند تا انحناي مشهور و منظمي كه در اين چيپس‌ها ديده مي‌شوند،‌ درون فر ايجاد شود. مدت زمان پخت اين خميرها 11 ثانيه است. پس از پخت و پيش از انتقال روي تسمه‌اي ديگر،‌ مرحله طعم‌دار كردن آغاز مي‌شود.

در نهايت چيپس‌ها از زير نگاه كارگران عبور مي‌كنند تا تكه‌هاي خرد شده يا شايد سوخته جدا شوند و پس از آن چيپس‌ها وزن‌كشي و بسته‌بندي مي‌شوند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹