همشهری آنلاین: حتی اگر به سنگ‌ها علاقه‌ایی هم نداشته باشید با تماشای تصاویر این سنگ‌ها با دیده تحسین و شگفتی به انها خیره خواهید ماند.

سنگ‌ها با دنیای خودشان ما را شگفت زده می‌کنند. گاهی زیبایی خیره کننده آنها ما را به این تصویرسازی وادار می‌کنند که گویی دنیای دیگری نیز در دل انها حیات دارد!

دنیای داخل سنگ‌ها یه دنیای رنگارنگ و اسرار آمیز که تنوع زیادی از رنگ و شکل‌های متفاوت را در خوش جا داده است. هر لایه از یک سنگ در طی سالها و بر اثر عوامل بسیارشکل می‌گیرد و همین شکل‌گیری است که باعث ایجاد تاریخچه و داستانهای زیادی درباره ان سنگ می‌شود.

عکسهای ماکرو و میکرویی که در مجله نچرال به چاپ رسیده است، تصاویری از سنگ‌های رنگارنگ و فوق‌العاده زیبایی هستند که با نام های مختلف که از شکل انها برگرفته شده است، نامگذاری شده‌اند.

نامی چون "جاسپر اقیانوس" (Ocean Jasper) سنگی که به شکل اقیانوس است. این سنگها تنها در ماداگاسکار پیدا می‌شوند و هنوز اطلاعات کاملی برای پیدا کردن تاریخچه و اینکه چطور به وجود آمده‌اند وجود ندارد. تبود اطلاعات کافی در این زمینه باعث اسرار آمیز شدن این نوع سنگ‌ها شده است.

دنیای سنگ‌ها و خواص آنها بسیار جالب و خواندنی است. علاوه بر خواندن اطلاعات و تاریخچه آنها دیدن و تماشای خود سنگها که هر کدام شکل و رنگ زیبای مخصوص به خود را دارند خالی از لطف نیست.

چینی‌های علاقه زیادی به سنگها و خواص انها دارند برای همین٬ اکثر انها سنگهای مختلف رو به صورت انگشتر٬ گردنبند و دست بند به خود اویزان می‌کنند. آنها معتقد هستند که بعضی از سنگ‌ها برایشان شانس و بعضی دیگر شجاعت و یا حتی محبت می‌اورد.

در مورد سنگهای ماه تولد نیز دلیل سنت و رسومشان ب آن اعتقاد دارند. آنها باور دارند که سنگ ماه هر شخص برای او خوشبختی و شانس به همراه می‌ارورد و استفاده از ان سنگ باعث برکت و قدرت و حفاظت و می‌شود.

می‌توان ریشه این اعتقادات را در دوره‌های باستان جستجو کرد. زیرا در آن زمان‌ مردم معتقد بودند؛ این سنگها از بهشت امده و بعضی از انها دارای قدرتهای مافوق طبیعی هستند.

با این وجود می‌توان گفت که سنگ‌ها مانند سایر مخلوقات دارای تاثبرات خاص خود هستند و نیز دارای تشعشعات و ارتعاشات مثبت و منفی خاص خود مانند سایرنیروهای طبیعت هستند.

با تمام این توضیحات می توان گفت؛ هرچه که هستند! بسیار زیبا، اسرامیز، شگفت انگیز و دارای دنیای منحصر به فرد خود هستند. تماشا کنید و لذت ببرید.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶