همشهری‌آنلاین: احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح روز جمعه ۱۷ بهمن همراه با گروه تهرانگردی برنامه ویژه و متفاوتی داشتند و بعد از زیارت قبور شهدای سال ۵۷ به شهرک سینمایی محمد رسول‌الله رفتند.

مسجدجامعی و همراهان ابتدا به بهشت زهرا رفتند و بر مزار شهدای انقلاب اسلامی حاضر شدند و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. آنها ابتدا بر مزار شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر حاضر شدند و سپس برای دیگر شهدای حادثه هفتم تیر و شهدای دولت قرائت فاتحه کردند.

  • به قطعاتی که مدفن شهدای قبل از انقلاب است رسیدگی چندانی نشده

عضو شورای شهر و همراهان سپس به قطعات 17 و 21 بهشت زهرا رفتند و بر مزار تعدادی از شهدای انقلاب اسلامی که در سال 57 به شهادت رسیده بودند حاضر شدند و با برخی از خانواده‌هایی که هنوز بعد از 36 سال هر هفته بر مزار شهدای خویش حاضر می‌شوند دیدار و گفتگو کردند.

مسجدجامعی در این دیدار گفت: به نظر می‌رسد به قطعاتی که محل دفن شهدای قبل و اوایل انقلاب است رسیدگی چندانی نشده و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

  • دیدن از شهرک محمد رسول‌الله در آستانه اکران فیلم محمد رسول‌الله

و اما بخش بعدی برنامه، دیدن از شهرک سینمایی محمد رسول الله واقع در 35 کیلومتری قم و در حاشیه روستای اللهیار بود؛ جایی که بزرگترین لوکیشن یک فیلم تاریخی در ایران برپا شده و شهر مکه و بخش‌هایی از شهر مدینه و بصرا (از شهرهای شام) در مقیاس یک یک ساخته شده است. این بازدید در حالی انجام شد که حرف و حدیث‌های زیادی مبنی بر اکران فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بر سر زبانهاست.

  • روستای اللهیار میزبان بزرگترین دکور تاریخ سینمای ایران

در این بازدید، ‌مسجدجامعی درباره لوکیشن‌های این فیلم گفت: پروژه نهایی محمد رسول الله(ص) قرار است در سه فیلم از بدو تولد تا وفات آن حضرت را به تصویر بکشد. بخش اول این فیلم آماده نمایش است و ‌از بدو تولد تا ۱۴ سالگی پیامبر را روایت می‌کند. بخش دوم از ۱۴ سالگی تا بعثت حضرت و آخرین بخش نیز از بعثت تا زمان وفات پیامبر را به تصویر خواهد کشید.

وی ادامه داد: شهرکی که در آن حضور داریم، ‌شامل شهرهای مکه، ‌مدینه، ‌شعب ابی‌طالب و کلیسای بحیرا در شهر بصرای شام تشکیل شده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عوامل این فیلم ‌بیان کرد: در این پروژه از عواملی استفاده شده که در سینمای جهان مطرح هستند و در کنار آنها از عوامل ایرانی نیز استفاده شده است. برای مثال می‌توان به فیلمبردار پروژه «ویتوریو استورارو»، ‌آهنگساز فیلم «اِی. آر. رحمان»، ‌ طراح دکور و صحنه « کرکا کلژاکویچ» و چند چهره مطرح دیگر داخلی و خارجی اشاره کرد که در کنار یکدیگر این پروژه عظیم مذهبی تاریخی را به پایان رسانده‌اند.

مسجدجامعی افزود: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم تقریباً مراحل فنی فیلم به پایان رسیده و آماده اکران است و با هماهنگی کارگردان و تهیه کننده، ‌به زودی اکران خواهد شد.

  • از مکه و مدینه تا شامات در جاده قم

وی درباره سازه‌های شهرک سینمایی محمد رسول‌الله، ‌ اظهار کرد: جنس سازه‌های شهر مکه عموماً از تریدی وال و تریدی پنل است اما مانند ساختمان‌های شهری استراکچر دارد، یعنی بر خلاف آنچه در سینمای جهان متداول است این ساختمان‌ها مهندسی‌ساز هستند و عمر مفیدی که برای اینها تخمین زده شده بین ۲۵ تا ۳۰ سال است و اگر تعمیرات و نگهداری به همین شکل ادامه پیدا کند، ‌بیشتر از این مدت باقی خواهد ماند تا برای بخش های بعدی این فیلم و سایر پروژه‌های سینمایی تاریخی مورد استفاده قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران،‌ به بخش‌های دیگر این شهرک اشاره و تصریح کرد: در لوکیشن شهر مکه، خانه افرادی مانند ابوسفیان، ‌ابولهب، ‌ساختمان دارالندبه، منزل حضرت عبدالله پدر پیامبر که مشهور به مولودالنبی است و بخشی از شهر بصرا و ‌کلیسای بحیرا که پیامبر در ۱۴ سالگی به آنجا رفت و کشیش کلیسا، او را به عنوان پیامبر خاتم شناخت،‌ ساخته شده است.
مسجدجامعی ادامه داد: بخش دیگر این دکور ارزشمند شعب ابی‌طالب است جایی که پیامبر سه سال به همراه خانواده در تنگنا و حصر، زندگی کردند.

وی به بخشی که بحیرا، کشیش مسیحی در آن نوید پیامبری می‌دهد و دارای لوکیشن بسیار زیبا و دیدنی است اشاره کرد و توضیح داد: امروزه کلیسای بحیرا در استان «درعا»ی سوریه و در ۱۵ کیلومتری دمشق است. این کلیسا برای زمانی است که پیامبر با کاروان ابوطالب به سمت شامات می‌روند.

  • سپاه ابرهه در آفریقای جنوبی

مسجدجامعی‌ در ادامه گفت: صحنه سپاه ابرهه، به دلیل نیاز به‌ فیل‌ها و اسب‌های آموزش دیده در آفریقای جنوبی جلوی دوربین رفته و با جلوه‌های ویژه تکمیل شده است.

وی با اشاره به لوکیشن شهر مدینه در این مجموعه گفت: بخشی از شهر مدینه و «خانه بنی نجار» در این لوکیشن ساخته شده؛ خانه ای که میزبان پیامبر در دوران نوجوانی بوده و یکی از صحنه‌های زیبای فیلم در این خانه رقم خورده است.

مسجدجامعی در پایان ضمن قدردانی از عوامل و بازیگران فیلم سینمایی محمد رسول‌الله (ص) خاطر نشان کرد: با توجه به کوشش‌های چندساله تیم سازنده و بازیگران این فیلم و دقت و ظرافت به کار رفته در تولید این اثر هنری، ‌امیدواریم شاهد حضور موفق آن در داخل و خارج کشور باشیم.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶