همشهری آنلاین: بازماندگان سقوط بهمن در اورست وقوع این حادثه وحشتناک را که منجر به مرگ ۱۳ نفر شد،‌بسیار ناگهانی و دور از انتظار توصیف می‌کنند.

براساس گزارش میل‌آنلاین،‌ این بهمن نزدیک به 6 بامداد روز جمعه سقوط کرد و در اثر آن 13 نفر از راهنماهای بومی این منطقه جان خود را از دست دادند. به گفته آنگ‌کامی، یکی از راهنماهای بومی که توانسته از این حادثه جان به در برده و با کمک هلیکوپتر به کاتماندو منتقل شود می‌گوید قرانیان درحال حمل سوخت به کمپ‌های کوهنوردان بودند که ناگهان کوهی از برف برسر آنها سقوط کرده و آنها را باخود برد.

تیم جستجو تاکنون موفق به کشف 13 جسد شده‌اند و سه‌نفر هنوز مفقود هستند. این بهمن در منطقه‌ای به‌نام خومبو ( khumbu ) رخ داده‌است،‌ منطقه‌ای که وقوع بهمن در آن بسیار رایج است. این منطقه در حقیقت یک صفحه یخی است که از کنار کوه اورست رو به‌پایین معلق شده و روی آن پوشیده از تکه‌های یخی ناپایدار است که معمولا در حرکتند.

بیشتر قربانیان این حادثه از اقوام شرپا هستند که به عنوان راهنما به‌کار گرفته می‌شوند و در ازای دریافت پنج‌هزار دلار، خطری بزرگ را برای دوماه به‌جان می‌خرند تا کوهنوردان را در مسیر درست هدایت کنند. وظیفه اصلی راهنماهای شرپا، هموار کردن مسیر، نصب طناب در میان مسیر و برپا کردن چادر در ارتفاعات است.

منطقه‌ای که بهمن در آن سقوط کرده یکی از پررفت‌و‌آمد‌ترین مسیرهای صعود به سمت قله است که باوجود خطرناک بودن، بسیار پرطرفدار است.

تصاویر لحظه سقوط بهمن توسط مردی کالیفرنیایی به‌نام جان ریتر که در زمان در مکانی امن و به دور از مسیر سقوط بهمن قرار گرفته‌بود، به ثبت رسیده‌است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹