همشهری آنلاین: مصطفی رحماندوست، سهیل محمودی، ساعد باقری و جمع دیگری از شاعران و نویسندگان بنام کشور به موسسه خیریه «مهر گیتی» که فعالیت‌هایی در حوزه ساخت و تجهیز مدارس مناطق محروم و ساخت و تجهیز بیش از ۸۰ مدرسه، خوابگاه و سالن چند منظوره را انجام داده است، پیوستند.

 

به گزارش همشهری آنلاین، جمعی از شاعران و نویسندگان کشور برای مشارکت در زمینه طرح جدید «اهدای کتاب» و در راستای تحقق هدف «ایرانی عاری از فقر و تبعیض فرهنگی» و همچنین احیا و راه‌اندازی کتابخانه‌های مناطق محروم و توسعه فرهنگ کتابخوانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برای دانش‌آموزان نیازمند و کمتر برخوردار سراسر کشور، به موسسه خیریه «مهر گیتی» پیوستند.

مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودکان، سهیل محمودی شاعر و نویسنده، ساعد باقری شاعر و محقق، مصطفی خرامان نویسنده و نماینده نشر افق، بیوک ملکی شاعر کودکان و نوجوانان و قدرت‌الله نیکبخت مدیر نشر قو و نماینده انجمن ناشران کودک و نوجوان در نشستی که به منظور همفکری و جلب مشارکت شاعران و نویسندگان در جهت اهداف موسسه خیریه «مهر گیتی» برگزار شده بود، شرکت کردند.

مصطفی رحماندوست در این نشست با نقل خاطره‌ای از یک بانوی هموطن مسیحی که ساخت مدرسه‌ای از اموال خود را به این شاعر کودک وصیت کرده بود، گفت: امسال دختر خانمی به منزل من آمد و خود را از فارغ‌التحصیلان مدرسه مرحوم «ژانت میخائیلی» معرفی کرد که در دانشگاه قبول شده است.

وی افزود: اجرای طرح‌های فرهنگی مانند اهدای کتاب و ترویج کتابخوانی و مدرسه‌سازی، تاثیرات بلند مدت بر جامعه دارد.

سهیل محمودی نیز با اشاره به توان بالقوه هنرمندان و شاعران و اهالی فرهنگ در کمک به موسسات نیکوکاری کشور، از مسئولان موسسات خیریه خواستار شد تا با مدیریت درست این توان و استفاده بجا و مناسب، زمینه فعالیت‌های خیرخواهانه بیش از گذشته توسعه یابد.

در ادامه جلسه، پس از ارائه گزارش زهرا گیتی‌نژاد مدیرعامل موسسه خیریه «مهر گیتی»، فاطمه سالاروند شاعر و مسئول بخش صندوق کتاب و امور فرهنگی این موسسه خیریه، از افتتاح صندوق اهدای کتاب در آینده نزدیک خبر داد و گفت: موسسه در صدد است تورهای کتابخوانی و قصه‌گویی و کارگاه‌های قصه‌گویی برای کودکان برگزار کند و برای افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان مناطق محروم تلاش‌های بیشتر و هدفمندی انجام دهد.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بزرگانی و صنایع و معادن ایران و از همکاران خیر مهر گیتی نیز گفت: وقتی محرومیتی در یک نقطه از کشور پدید می آید معمولا جامعه اقتصادی آن منطقه برای رفع محرومیت و ایجاد اشتغال کمک می کند؛ اما برای رفع فقر فرهنگی یک جامعه که منشا بسیاری از عقب ماندگی هاست این وظیفه جامعه فرهنگی است که بیشترین دغدغه را برای رفع آن داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد ظرف سه سال آینده 80 مدرسه دیگر توسط موسسه خیریه «مهر گیتی» و با حمایت اصحاب فرهنگ در مناطق نیازمند احداث شود.

ساعد باقری نیز قدم گذاشتن در امور خیر را حساب‌شده و دارای حکمت عنوان کرد و با یادآوری خاطره‌ای از مرحوم پدرش که چگونه با وجود عدم تمکن مالی، از ارثی که به او رسیده بود مدرسه‌ای در علی‌آباد کتول ساخته بود، گفت: من متاسفم که خیلی از حرف‌هایی را که به حوزه اعتقادات و باورهای قلبی ما مربوط است، افراد ناباور به جایی کشاندند که وقتی امثال ما آنها را بازگو می‌کنند، دیگران فکر می‌کنند که این هم شعار است.

مصطفی خرامان، نماینده نشر افق نیز در این جلسه با یادآوری این نکته که مشکل ما شاید کمک کردن به کتابخانه‌ها و مدارس نباشد و مسئله عمده در نداشتن تشکیلاتی برای اداره و ساماندهی مناسب این گونه امور باشد، تاکید کرد: ابرای ترویج مطالعه و کتابخوانی دانش‌آموزان، لازم است در چارچوب تشکیلات منسجم، مستمر و پیگیر اقدام شود تا این هدف به صورت یک فرآیند اجرا و مدیریت شود و اموری مانند روزآمدسازی کتاب‌ها و منابع مطالعه، رها نشود.

حمید صابری، علی گل‌محمدی، فریبا زمانی، رضوان افراشته‌پور، هادی جعفری‌نژاد و محمد علی کریمی از دیگر خیرین حاضر در نشست شاعران و نویسندگان خیر بودند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰