همشهری آنلاین: حیوانات قربانیان بی‌چون و چرای تمدن بشر روی زمین هستند و کمتر پیش میاید در عصر حاضر پدیده‌ای غیر انسانی، مشابه نظریه برخورد سیارک به زمین که منجر به انقراض دایناسورها شد، عامل نابودی گونه‌های زیستی برروی سیاره زمین باشد.

براساس گزارش نشنال‌جئوگرافیک، انسان با جاه‌طلبی منحصر‌به فردش برای حفظ نسل خود روی این کره خاکی تاکنون زمینه ساز نابودی بسیاری از حیوانات شده‌است و تعداد زیادی از آنها را نیز در آستانه نابودی و انقراض قرار داده است و آنچه قرار است در نهایت از آنها به جا بماند، لیستی از نام‌ها است که نشان می‌دهند زمانی چنین حیوانی در منطقه‌ای از زمین زندگی می‌کرده‌است.

دیگر دلیلی برای تکرار عواملی مانند شکار، جنگل‌زدایی، بهره‌برداری و فعالیت‌های عمرانی، گرمایش هوا، اسیدی‌شدن دریاها،‌ سوختن جنگل‌ها، تغییرات شدید جوی و ذوب شدن یخها به عنوان عاملان نابودی محیط زیست وجود ندارد، این اسامی به گوش همه انسان‌های جهان آشنا هستند اما تکرار مکرر آنها طی سال‌های پی‌در‌پی تاثیر چندانی در کاهش میزان آسیبی که محیط زیست وارد می‌آورند نداشته‌است.

نشنال‌جئوگرافی در همین راستا و به منظور یاد‌آوری حیواناتی که شاید تا چند سال دیگر اثری از آنها در این کره خاکی نباشد، لیستی از 10 نمونه از نادرترین حیوانات جهان را منتشر کرده‌است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز