همشهری آنلاین: انفجارهای پی‌در پی در خط پایانی مسیر ماراتن در شهر بوستون آمریکا منجر به مرگ سه شهروند و مجروح شدن 144 نفر شد که وضعیت 17 نفر از ‌آنها وخیم اعلام شده‌است.

بر اساس گزارش CNN، یکی از این سه قربانی کودکی هشت ساله بوده‌است. دو بمب درنزدیکی خط پایان مسیر ماراتن منفجر شده و حاضران را در رعب و وحشت فروبرد. مقامات کاخ سفید این انفجارها را حملات تروریستی اعلام کرده‌اند.

مقامات بوستون از افزایش شمار تلفات انفجارهای عصر روز گذشته این شهر به دست کم سه کشته و 130 زخمی گزارش می‌دهند.

ای بی سی نیوز نوشت: بوستون آمریکا که عصر روز گذشته شاهد برگزاری مسابقات دوی ماراتن بود این مسابقات را با حادثه‌ای تلخ به پایان برد. در نزدیکی خط پایان این مسابقات دو بمب منفجر شد که شمار تلفات این انفجارها تا صبح امروز سه شنبه به دست کم سه کشته و 130 زخمی رسید.

اغلب مجروحان این حادثه را تماشاگرانی تشکیل می‌هند که برای تشویق دوندگان در خط پایان جمع شده بودند.

در همین رابطه "دیوال پاتریک" فرماندار ماساچوست از اهالی آن خواسته تا هر مورد مشکوکی را به پلیس بوستون گزارش بدهند.

برخی خبرگزاری‌ها از بازجویی پلیس بوستون از یک تبعه عربستانی گزارش می‌دهند. گفته شده این فرد عربستانی در زمان انفجارها در نزدیکی محل حادثه بوده و بعد از انفجار شروع به فرار کرده است.

از سوی دیگر مقامات امنیتی در حال بازبینی تصاویر تلویزیونی و همچنین فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های موجود در محل هستد تا شاید از این طریق بتوانند به سرنخ‌هایی برسند.

روز گذشته پس از این انفجارها سطح هشدار در شهرهای مهم آمریکا افزایش یافت.

از سوی دیگر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکائی‌ها عجله نکرده و پیش از آنکه مقامات این کشور، عاملان این بمب گذاری‌ها را شناسایی نکرده‌اند در مورد عاملان احتمالی نتیجه گیری نکنند.

اوباما همچنین اعلام داشت: ما هر کسی را که عامل این حادثه باشد پیدا می‌کنیم. هر فرد یا گروهی که مسئول این انفجارها باشد با پاسخ قاطع عدالت مواجه می‌شود.

در همین رابطه شبکه ان بی سی نیز به نقل از یک مقام ناشناس گزارش داد که ممکن است این انفجار بواسطه استفاده از یک بمب دست ساز به وقوع پیوسته باشد.

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۰