همشهری آنلاین: انفجار و سقوط شهاب سنگ در مرکز روسیه باعث وحشت مردم شد که بر اساس گزارش‌های برخی منابع 500 نفر مجروح شدند.

فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: سقوط چندین قطعه شهاب سنگ در مرکز روسیه و انفجار آن در آسمان موجب شکسته شدن شیشه پنجره‌ها، مجروح شدن چندین نفر و همچنین وحشت مردم شده است.

وزارت اضطرارهای ملی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهاب سنگ در بالای جو منفجر شده و تکه‌های داغ آن وارد لایه پایینی جو در دامنه رشته کوه آرال در مرکز روسیه شده است.

در این بیانیه آمده است: قطعاتی از این شهاب سنگ در یک منطقه کم جمعیت به زمین برخورد کرده است.

ایسنا هم در این زمینه نوشت: یک دنباله‌دار که در آسمان روسیه منفجر شده بود، توپ‌های آتشین را به سوی زمین روانه کرده و منجر به شکسته شدن شیشه‌های خانه‌ها، به صدا درآمدن دزدگیر خودروها و آسیب به 500 تن شد.

ساکنان شهر چلیابینسک روسیه در 1500 کیلومتری مسکو در ساعت 05:20 به وقت گرینوویچ با صدای یک انفجار عظیم روبرو شده، یک نور درخشان را در آسمان مشاهده کرده و یک موج شوک بزرگ را احساس کردند.

این دنباله‌دار در ادامه به سمت افق رفته و یک دنباله بلند از دود سفید را که تا فاصله 200 کیلومتری قابل مشاهده بود، برجای گذاشت. در اثر این انفجار آسیب‌های جزئی به ساختمان‌ها وارد شد و تلفن‌های همراه نیز با قطعی متناوب همراه بودند.

به گفته وزارت امور اضطراری 150 تن آسیب دیدند که بیشتر آنها در اثر شیشه‌های شکسته شده بوده است. برخی منابع خبری تعداد مجروحان را تا 500 نفر گزارش کرده‌اند.

به گفته یک مقام محلی وزارت احتمالا این بارش دباله دار با عبور سیارکی که از فاصله 27 هزار 520 کیلومتری زمین عبور می‌کند، مرتبط است اما این موضوح تائید نشده است.

چنین رویدادهایی در روسیه نادر است. تصور می‌شود که در سال 1908 یک دنباله‌دار بخش عظیمی از سیبری با مساحت بیش از 2000 کیلومتر مربع را تخریب کرده و پنجر‌ه‌های ساختمان‌ها تا مسافت 200 کیلومتر از محل اصابت را شکسته بود.

وزارت امور اضطراری روسیه این رویداد را یک بارش دنباله‌دار به شکل توپ‌های آتشین توصیف کرد و سطوح تابشی پیش‌زمینه را عادی خواند. این سازمان همچنین خواستار آرامش ساکنان شده است.

مقامات شهر از مردم خواسته‌اند که در خانه‌ها مانده و جز برای موارد ضروری خانه را ترک نکنند. به گفته آنها، صدای انفجار از ارتفاعی در حدود 10 هزار متر شنیده شده که به نظر می رسد در اثر ورود دنباله‌دار به جو زمین رخ داده است.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۲