همشهری آنلاین: همزمان با پنجمین روز از رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 موشک ساحل به دریای قادر در منطقه عملیاتی رزمایش با موفقیت شلیک شد و اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار داد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 روز سه‌شنبه پس از شلیک‌ موفقیت آمیز موشک قادر، گفت: این موشک در منطقه علملیاتی رزمایش ولایت 91 بر علیه هدف تعیین شده دشمن فرضی بکار گرفته شد و توانست با اصابت دقیق به هدف، آن را منهدم کند.

  moreموشک‌های میانبرد و دوربرد بالستیک ایران / موشک‌های ضد زره ایران / موشک‌های دور ایستا - ایران / موشک‌های پدافندی کوتاه برد ایران / چند موشک ضدبالگرد ایران /

امیر دریادار امیر رستگاری یادآور شد: موشک ساحل به دریای قادر توسط صنایع داخلی طراحی و تولید شده است.

رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از روز جمعه هشتم دی ماه آغاز شد، پس از طی مراحل مختلف، از دیروز (دوشنبه) و همزمان با آغاز روز چهارم ، وارد فاز عملیاتی و نمایش قدرت شد.

یگان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش اعم از سطحی، زیرسطحی از صبح دیروز با اجرای پرتاب انواع موشک ها و اژدرها ، با موفقیت اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار داده و آنها را منهدم کردند.

اجرای حملات سنگین موشکی و پرتاب های موفقیت آمیز از شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش علیه نیروهای مهاجم فرضی از جمله اقداماتی است که در این مرحله از رزمایش اجرا شد.

در این مرحله موشک کروز دریایی نصر، موشک بومی سطح به هوای رعد با برد متوسط و انواع اژدرها که از سلاح‌های راهبردی محسوب می‌شوند، پس از شلیک با موفقیت کامل اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار داده و آنها را منهدم کردند.

به گزارش گروه اعزامی خبری ایرنا، رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 که از صبح روز جمعه هشتم دی ماه با فرمان امیردریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و اعلام رمز یا حسین (ع) از عرشه زیردریایی کیلو کلاس طارق آغاز شد.

فاز عملیاتی و تاکتیکی رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، امروز سه شنبه خاتمه می یابد و مرحله پایان این رزمایش فردا (چهارشنبه) با انجام عملیات ضد استقرار و بازگشت شناورها و نیروهای شرکت کننده در این رزمایش به مواضع قبل از رزمایش، خاتمه می یابد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها