همشهری‌آنلاین: تعدادی از تصاویر مدل جدید تویوتا راو 4 که قرار است در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شود پیش از معرفی رسمی لو رفت.

حالا می‌توانیم جزئیات بیشتری از این اتومبیل تویوتا را از نظر ظاهری شاهد باشیم. خودروی جدید به طور قابل ملاحظه ای نسبت به سلف خود بروزتر و پیشرفته‌تر شده است.

جلو پنجره جدید مشبک با سبک جدید و چراغ های متفاوت از جمله تغییرات هستند. البته معلوم نیست که چرا تویوتا همانند سازندگان خودروی اروپایی، سبکی مشخص یا منحصربفردی را برای طراحی مدل‌های خود مورد استفاده قرار نمی‌دهد. تغییرات در سپر و سقف شیب دار و چراغ‌های عقب هم قابل توجه‌اند.

در داخل کابین از طرح داشبورد جدید همراه با هواکش‌های گرد طرفین و فرمان اسپرت و صفحه نمایش لمسی بزرگ با سیستم infotainment از جمله موارد قابل توجه‌اند.

به نوشته اقتصاد‌آنلاین، راو فور (RAV4) با موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری 176 اسبی ارائه می‌شود که نسبت به نسل قبل، 3 اسب بخار کمتر تولید می‌کند. در عوض گشتاور در همان سطح 172 پوند فوت باقی مانده است و مصرف سوخت کاهش یافته است.

احتمال عرضه با پیشرانه‌های هایبریدی هم بعید نیست. اما ظاهرا موتور 6 سیلندر 268 اسبی از فهرست موتورها خارج شده است. سیستم انتقال نیروی پایه هم یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت انتقال نیرو به چرخهای جلو یا به هر چهار چرخ (AWD) به صورت آپشن است که جایگزین گیربکس 4 سرعته قبلی شده است.

قیمت تویوتا راو 4 در مدل‌های مختلف و بسته به موتور و تجهیزات بین 22 تا 28 هزار دلار می‌باشد. عمده‌ترین خودروهای رقیب راو فور شامل سوبارو فورستر، فورد اسکیپ و هوندا CR-V می‌باشند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷