همشهری‌آنلاین: جشن افتتاحیه و رونمایی از فیلم سینمایی "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" با حضور سینماگران سرشناس در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

سالن شماره سه پردیس سینمایی ملت 18 آبان ماه میزبان جمعی از سینماگران و اصحاب رسانه بود. جمعی که حضور چهره‌های سرشناس سه نسل از سینمای ایران در ‌آن جلب توجه می‌کرد. مهر در گزارش این مراسم نوشت:

مراسم افتتاحیه فیلم "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" با حضور سینماگرانی چون عزیز‌الله حمیدنژاد، ناصر تقوایی، رخشان بنی‌اعتماد، کمال تبریزی، حمید فرخ‌نژاد، مهتاب کرامتی، پرویز شهبازی، سعید منتظرالمهدی، محمد آفریده، ترانه علیدوستی، امیرشهاب رضویان، علی معلم، مریلا زارعی، علی اوسیوند، هومن بهمنش، شاهرخ فروتنیان، تورج اصلانی، ویشکا آسایش، مهرداد صدیقیان، هنگامه قاضیانی، حمیرا ریاضی، جواد نوروزبیگی، مسعود فروتن و... برگزار شد.

بهانه این گردهمایی جشن افتتاحیه برای اکران دومین ساخته سینمایی روح‌الله حجازی بود. فیلم سینمایی "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" که به‌رغم امتیازاتی که داشت به طرز عجیبی از حضور در بخش‌های اصلی جشنواره سی‌ام فیلم فجر بازماند اما با یک اکران خارج از برنامه در سالن اصحاب رسانه، توانست توجه منتقدان را به سمت خود جلب کند.

عوامل فیلم پس از جشنواره تلاش بسیاری برای حضور در ترکیب اکران سینماها در نوروز 91 کردند اما حاشیه‌های اکران نوروز آنگونه که رفت و شاهد بودیم، سبب شد این فیلم نیز مانند چند فیلم دیگر قربانی ترکیب نامناسب و عجیب اکران شود و جای خود را به فیلم‌هایی چون "گشت ارشاد" و "خصوصی" بدهد.

انتشار خبر دریافت پروانه نمایش و نیز ثبت قرارداد اکران فیلم پس از فیلم سینمایی "اختاپوس" در گروه سینمایی قدس بهانه‌ای شد تا عوامل فیلم سینماگران و اصحاب رسانه را به جشن رونمایی دعوت کنند.

این جشن که از نظر ترکیب چهره‌های سینمایی حاضر در سالن، اتفاقی ویژه برای تهیه‌کننده و کارگردان جوان "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" محسوب می‌شد با پخش تیزر، اکران فیلم و نیز رونمایی از پوسترهای اصلی فیلم برگزار شد.

در کنار ترکیب مهمانان ویژه، استقبال علاقمندان و اصحاب رسانه هم از این برنامه به حدی بود که تعدادی از حاضران در سالن روی زمین و یا به‌صورت ایستاده فیلم را تماشا کردند.

فیلم سینمایی‌ "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" در ایامی که پرداختن به سوژه‌های حساسی چون سوءتفاهمات خانوادگی، به چالشی جدی و مهم در سینمای ایران تبدیل شده، نمونه‌ای موفق در این زمینه است؛ فیلم داستان محسن (با بازی حمید فرخ‌نژاد) است که به‌واسطه شرایط کاری جدید تصمیم به تغییر در رفتار و سبک زندگی خود می‌گیرد و در این راستا تغییراتی را هم به همسرش آوا (با بازی مهتاب کرامتی) تحمیل می‌کند. این تغییرات به اصطلاح "مدرن" زندگی خصوصی آقا و خانم میم را با چالش‌هایی جدی مواجه می‌کند.

از دیگر نکات قابل توجه این فیلم سینمایی حضور متفاوت کارگردان شناخته شده سینمای ایران در مقام یک بازیگر است. ابراهیم حاتمی‌کیا که پیش از این در برخی از فیلم‌های خود همچون "دیده‌بان" و "بوی پیراهن یوسف" حضوری حاشیه‌ای مقابل دوربین را تجربه کرده بود این‌بار در فیلم کارگردانی جوان به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی ایفای نقش کرده‌است.

روح‌الله حجازی پیش از این فیلم "در میان ابرها" را کارگردانی کرده بود. "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" دومین تجربه این فیلمساز در مقام کارگردان است که آن ‌را با همراهی محمدرضا شفیعی به‌عنوان تهیه‌کننده و علی ‌طالب‌آبادی در مقام فیلمنامه‌نویس به سرانجام رسانده است.

مهتاب کرامتی و حمید فرخ‌نژاد نیز دو بازیگر اصلی فیلم هستند. فیلمبرداری هومن بهمنش نیز به اعتفاد برخی منتقدان یکی از نقاط مثبت و قابل تأمل فیلم محسوب می‌شود.

اکران عمومی فیلم سینمایی "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" آذرماه امسال و پس از تعطیلات عاشورا و تاسوعای حسینی در سینماهای کشور آغاز خواهد شد.

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۵