همشهری آنلاین-فرانک عطیف : فرانسوا اولاند روز اول کارش را با توفان و باران آغاز کرد.

 

 

 

رئیس‌جمهور فرانسه پس از انجام مراسم سوگند و سنت حضور در جمع مردم در ماشینی روباز را زیر باران انجام داد.

فرانسوا اولاند قرار بود پس از مراسم سوگند خوردن و ورود اولین رئیس‌جمهور سوسیالیست بعد از 17 سال به الیزه، به آلمان برود.

moreاولاند امروز سوگند می‌خورد؛ همه در انتظار ارزیابی نخستین اظهارات اولاند

ابرهای باران‌زایی که منطقه یورو را فرا گرفته بودند صاعقه‌ای را به استقبال جت فرانسوا اولاند فرستادند که مشکل خاصی را برای این هواپیما و مسافرانس پیش نیاورد.آنها بعد از بازگشت به پاریس با جتی دیگر- یک جت فالکون کوچک‌تر - به آلمان رفتند تا اولاند با حدود یک‌ساعت و نیم تاخیر به برنامه دیدار و گفت‌وگویش با مرکل برسد.

نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور محافظه‌کار و پیشین فرانسه نیز درست در روز اول ریاست‌جمهوری‌اش به دیدار مرکل رفته بود.

شاید دیدار با مرکل اگر چشم‌انداز حضور او در پستش روشن بود، می‌توانست به سنتی دیگر در برنامه سوگند خوردن رئیس‌جمهورهای فرانسه تبدیل شود!

رئیس‌جمهور سوسیالیست فرانسه اولین کنفرانس خبری‌اش را در برلین همراه با مرکل برگزار کرد.

فعالان و تحلیل‌گران حوزه اقتصاد چه در داخل چه خارج از فرانسه به‌دقت سخنان او را بررسی کردند تا از تیره‌نشدن روابط با مرکل به‌دلیل تمایل اولاند به استراتژی رشد در معاهده بودجه اروپا مطمئن شوند.

او در سخنرانی معارفه‌اش گفت:"برای غلبه بر بحران ، اروپا به برنامه، انسجام، همکاری و رشد نیاز دارد.من به شرکایمان معاهده‌ای جدید را با ترکیب کاهش ضروری بدهی‌های عمومی با محرک‌های حیاتی اقتصادی را پیشنهاد خواهم کرد".

بقیه اعضای دولت جدید فرانسه بایستی چهارشنبه 27 اردیبهشت مشخص شوند تا اولین جلسه کابینه در روز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت پیش از سفر اولاند به واشنگتن برای دیدار با اوباما و شرکت در نشست ناتو و جی 8 در کمپ دیوید و شیکاگو ،برگزار شود.

او برای پست نخست‌وزیری از مدرس آلمانی، ژان-مارک آیراو 62 ساله نام برده است.او از 1986 نماینده پارلمان بوده و سال گذشته با مشاوران مرکل برای ایجاد ارتباط با دولت محافظه‌کار آلمان دیدار کرد.

اولاند از پیر - رنه لما به‌عنوان رئیس‌دفترش اسم برده است.لما و اولاند از زمان حضورشان در آکادمی خدمات مدنی "انا" در دهه 1970 همدیگر را می‌شناسند. معاون لما،امانوئل ماکرو، سرمایه‌دار بانکی مشاور اقتصادی خواهد بود.

فراسنوا اولاند درست کمی پیش از 11 صبح به وقت محلی (9 صبح به وقت گرینویچ) بعد از این‌که نیکلا سارکوزی روی پله‌های الیزه به او خوشامد گفت و او را به‌داخل برد تا کدهای هسته‌ای کشور و دیگر پرونده‌های محرمانه را تحویل او بدهد، به‌طور رسمی سوگند خورد.

 

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۹