همشهری آنلاین: شرکت فولکس واگن در میان ایده‌های جدیدی که در پروژه‌ای به نام "خودروهای مردم" ارائه شده اند، متوجه طرحی شگفت انگیز شد، ‌این طرح به اندازه‌ای توجه شرکت را به خود جلب کرد که برای نمایش آن فیلم کوتاه ویدیویی را از آن بر روی یوتیوب منتشر کرد.

طرح "خودروی شناور" شاید به جذابی خودروی پرنده مشهور فیلم "بازگشت به آینده" نباشد،‌اما قطعا می تواند توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. در این فیلم ویدیویی زوجی نمایش داده می شوند که مشتاقانه درون اتاقکی به شکل "یو-یو" با درهایی شفاف می نشینند و سپس با آن پروازی کوتاه انجام می دهند تا نشان دهند سفرهای درون شهری در آینده به چه صورت خواهند بود.

این خودرو تنها 60 سانتیمتر تا 120 سانتیمتر از زمین ارتفاع می گیرد و با استفاده از شبکه ای از جاده های الکترومغناطیسی می تواند خود را از نقطه ای به نقطه دیگر برساند. مانورپذیری این خودرو ظاهرا بسیار بالا است زیرا به راحتی می توان آن را به نقطه دلخواه هدایت کرد.

این طرح که یکی از طرحهای ارسالی "پروژه خودروی مردم" شرکت فولکس واگن است،‌ ظاهری شبیه به یک صفحه بزرگ دارد که می تواند دو سرنشین را به همراه خود حمل کند. راننده برای هدایت خودرو باید از ابزاری "جوی-استیک" مانند برای حرکت دادن خودرو به هر زاویه و سمتی استفاده کند. در این پروژه بیش از 33 میلون نفر به عنوان بازدیدکننده و بیش از 119 هزار نفر به عنوان شرکت کننده حضور داشتند.

دو ایده دیگری که در این پروژه به عنوان ایده های رتبه دوم و سوم انتخاب شدند "خودروی موسیقی" و "سوئیچ هوشمند" نام دارند که به همراه خودروی شناور در نمایشگاه خودروی چین 2012 به نمایش گذاشته شدند. سوئیچ هوشمند از نمایشگری با وضوح تصویری بالا و لمسی برخوردار است که می تواند از طریق شبکه نسل سوم آخرین اطلاعات درباره میزان سوخت،‌وضعیت آب و هوا و ایمنی خودرو را در اختیار راننده قرار دهد. راننده همچنین می تواند با استفاده از دریافت تصاویر ماهواره ای در زمان حقیقی از وقوع تصادف در جاده جلوگیری کند.

خودروی موسیقی نیز به دیودهای نوری ارگانیکی مجهز است که به واسطه آنها رنگ بدنه خودرو به همراه تغییر موسیقی که در درون خودرو در حال پخش شده است،‌تغییر پیدا می کند.

سیستم‌های خودکار ایمنی اطراف خودروی شناور را تحت نظر گرفته و در صورت وقوع شرایط بحرانی کنترل خودرو را به عهده خواهد گرفت. همچنین حسگرهای فاصله این خودرو را از برخورد با دیگر موانع باز می دارند. این خودرو هیچ نوع آلودگی از خود ایجاد نمی کند.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵