همشهری آنلاین: روزهای اخیر در سواحل جزایر قناری یک آتشفشان زیردریایی فوران کرده که حاصل آن ثبت تصاویری تماشایی از روی زمین و ایستگاه فضایی است

 

به گزارش خبرگزاری مهر، تصاویری دیدنی از جزایر قناری، جایی که در فاصله چند کیلومتری از ساحل "ال هیرو"، کوچک‌ترین جزیره این مجمع الجزایر یک فوران آتشفشانی زیردریایی رخ داده است.

این فوران بر روی سطح آب یک لکه عظیم را ایجاد کرده که از فواصل بسیار دور نیز قابل رویت است و به خصوص برای تصویربرداری هوایی منظره‌ای بسیار دیدنی است.

حتی فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی نیز توانستند از این منظره عکسبرداری کنند.

دو دهانه آتشفشان زیردریایی مواد مذاب را به خارج فوران کردند. یکی از این دهانه‌ها در عمق حدود 600 متری از سطح و فاصله 3 کیلومتری از بستر دریا و دیگری در عمق هزار متری از سطح و 5 کیلومتری از بستر قرار دارد.

این پدیده به طور مرتب تحت نظارت است و ستاد حوادث غیر مترقبه محلی، گردشگران و بومیان جزیره "لا رجیستا" را از این منطقه خارج کرده است. منطقه "لا رجسیتا" با جمعیت 600 نفر نزدیک‌ترین نقطه به فوران‌ها است.

درحال حاضر وزیر کشور اسپانیا حالت فوق العاده آتشفشان را در شرایط پایدار اعلام کرده و اظهار داشته که لرزش‌های آتشفشانی نیز کاهش یافته است و به زودی مردم محلی به خانه‌های خود باز می‌گردند.

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴